/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ulykkesforsikring
Fra : bog
Vist : 382 gange
40 point
Dato : 21-01-03 19:03

I forbindelse med et cykeluheld, beskadier jeg 6 tænder, som vil koste ca. 49.000 kr., at få lavet. På min forsikring, står der på Policen en max dækning af tandskade på 19.000kr.
Jeg får nu et brev fra forsikringen "Din tandlægen har foreslået en behandling af skaden der koster 49.000kr., som vi betaler."
Er forsikringen nu juridisk dømt til at skal betale hele skaden uanset, hvad der står i policen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 21-01-03 19:17

Hvorfor spørger du ikke dit forsikringsselskab ?

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-01-03 20:34

Man kan jo ikke påstå at de er "juridisk dømt", men når du får et brev om at forsikringsselskabet betaler så har du et skriftligt tilsagn - endda med beløb på - og så er du i din gode ret til at forsætte behandlingen. Tag brevet med til tandlægen - han vil sikkert gerne se dokumentation for de mange penge der skal bruges - og så kan han vel også give den sidste "konfirmation".

Ellers er jeg da ked af at høre om et så ærgeligt uheld - god bedring og

Mvh