/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Tilbagevendende problem (Als)
Fra : prosper
Vist : 1101 gange
10 point
Dato : 01-06-07 18:57

Hej Als og Jernladyen

NU er jeg tilbage igen :(, og den er gal igen igen!!!!

Jeg ved at I ikke har hørt fra mig længe men det er fordi jeg havde det nogenlunde og ikke havde decideret nogen direkte problemer med mine øjne. Men det skulle desværre ikke vare ved ?

Jeg begyndte her for 4 ugers tid siden at få ondt i øjet (kan kun se med et øje) hvorfor jeg kontaktede Rigshospitalet og her blev jeg undersøgt af en læge, som oplyste at jeg havde fået nethindeløsning men vil se tiden an, da jeg har Strickler syndromet og en operation er risikabelt og det kunne alligevel ikke blive værre!

Det tog jeg som god vare og tog hjem.

5 dage efter mens jeg var på arbejde fik jeg lidt ondt og kontaktede derfor Rigshospitalet pr. Telefon og oplyste at jeg havde ondt i øjet, her fik jeg besked på at jeg skulle vente og se.

Den 6. dag ca. Kl 1100 mens jeg var på arbejde fik jeg gevaldigt ondt og kontaktede derfor Rigshospitalet pr. Telefon igen og oplyste at nu var det blevet meget meget værre og jeg ikke kunne holde smerten ud....Jeg fik at vide at vagthavende læge ikke var tilstede men han vil tage kontakt til mig så snart han var tilbage.
Ca. Kl. 1500 efter at have ringet til Rigshospitalet uttallige gange uden at komme i kontakt med vagthavendelæge og med stærk smerte i øjet valgte jeg at tage en taxa fra mit arbejde og tage direkte til Rigshospitalet. Her tog jeg hurtig kontakt til vagthavendelæge og oplyste min ærinde. Han konstaterede hurtigt at jeg havde Nethinde løsning og nu var nethinden faldet ned :(..........
Han sagde at de vil opererer mig næste morgen da der ikke var andet vej udenom.

Jeg blev så opereret og har fået silikoneolie sprøjtet i øjet som så skal opereres væk om ca. 3 mdr. Jeg kan ikke se så godt og som ekstra info kan jeg oplyse at jeg knap og nap 3 mdr. Siden har startet nyt job som jeg er utroligt glad for men er fortiden sygmeldt fra pga. Operationen og grundet jeg ikke kan se noget (ser meget sløret) da jeg har silikoneolie i øjet, og mit jo kræver at jeg ofte skal læse tekst som er rimelig småt. Dilemma som jeg også er i er, at jeg ikke har overstået prøveperioden så jeg kan risikær at blive fyret uden varsel og bliver jeg fyret kan jeg så heller ej længere bruge det danske syghusvæsen da jeg bor i Sverige og ikke længere har arbejde i Danmark.

Jeg syntes lige at jeg skal nævne, at jeg siden jeg skrev sidste gang er blevet gift og mor til en søn som nu er 19 mdr. Min mand som er en kæmpe moralsk støtte for mig har så desværre ikke fået et job endnu.....hverken i Sverige el. Danmark selv efter mange forsøg. :( Så jeg håber at jeg får lov til at beholde mit job så jeg kan forsørge min familie.

Med venlig hilsen

Prosper

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-07 20:14

Det er da godt for dig

d.dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-07 20:28

Jeg tror ikke du finder Als, det er mere end 1 år siden als har vist sig på kandu.

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=77885

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=13149

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-07 21:46

Citat
Dilemma som jeg også er i er, at jeg ikke har overstået prøveperioden så jeg kan risikær at blive fyret uden varsel og bliver jeg fyret kan jeg så heller ej længere bruge det danske syghusvæsen da jeg bor i Sverige og ikke længere har arbejde i Danmark.

Så kan du vel bruge det svenske sygehusvæsen, da det er der, du er bosat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 22:01

Als er vist flyttet til U.S.A., men Jernladyen har været logget på idag og har deltaget i spørgsmål i forgårs ....for et år siden !!!:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=82569

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-07 22:12

Hvad mener du molo

Citat
men Jernladyen har været logget på idag og har deltaget i spørgsmål i forgårs ....for et år siden !!!:

I forgårs er da ikke for 1 år siden (29-05-07 20:00 : Jernladyen)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-07 22:20

Sorry ...

Jeg havde kigget på: Besvarede spørgsmål fra Jernladyen

</UPS>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-07 23:03

Du må da have hjælp fra det land, du betaler skat til.........

Tillykke med bebsen og pøj pøj med det hele!

Hanne

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-06-07 13:32

Hej Prosper.
Det var dog noget værre noget. Læger er godt nok et folkefærd for sig selv. Og temmelig tit meget farlige for deres patienter. Sikke noget sludder at sige, at det ikke kan blive værre. Det kan kun en læge, der ikke ved hvad det går ud på sige. Så længe det ikke er dem, det går ud over, tæller smerter ikke for de fleste læger. Og når man kun kan se med et øje, så vil man gerne passe på det.

For at tage det sidste først, så til lykke med mand og barn. Det betyder utroligt meget, at du har en, der bakker dig op, hver gang du har brug for det. Hvis din mand henvender sig til et vikarbureau, så burde han være i arbejde i løbet af et par dage. Min samlever har ingen uddannelse, og han fik et job i løbet af en opringning. Dagen efter var han til jobsamtale og så begyndte han den anden hverdag derefter. Det gjorde han også sidst, han var arbejdsløs, og det gik på samme måde. Begge gange endte det med en fastansættelse i det firma, han var sendt ud til. Og denne gang er det et sted, hvor man ikke bliver vinterfyret (og hans krop kan holde til det. Han har svage led.)

Så til øjet. Du kan henvende dig til hjælpemiddelcentralen og låne en skærm med lys i, så du kan læse det med småt. Det er en kæmpestor lup, som står på bordet i et stativ, så du kan svinge den frem og tilbage. Når/hvis du så ikke har brug for den mere, så leverer du den bare tilbage igen.

Problemet med nethindeløsning er, at du muligvis ikke genvinder dit fulde syn. Min lillebror fik det, og han fik kun noget af synet igen. Men han klarer sig med kontaktlinser/briller, og har beholdt sit job. Men det kan jo være, de er blevet bedre til at behandle det i løbet af de par år. De brugte ikke silikoneolie på ham, så vidt jeg da har hørt.

Desværre er der ikke så meget, jeg kan råde dig til. Det er jo ikke ligefrem en nem situation, du står i. Jeg håber for dig, dine øjne snart holder op med at "skabe sig". Jeg fatter bare ikke, lægerne har sagt, at du skal se tiden an. http://www.vos.dk/2006_2/Kendskabtilsymptomervednethindeloesningkanreddesynet.pdf
Måske skulle du klage over dem?

Held og lykke med det hele.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : prosper

Dato : 05-06-07 15:32

Hej jette

Det var da rart at høre fra dig. Tak for disse tips Jette og en succes historie af din samlever med jobbet. Min mand har IT/Netværks erfaring og uddannelse som der er en hel del behov for både i Danmark og Sverige. Det eneste der er negativt ved ham er, at han ikke er pære dansk og det bemærker vi gang på gang. Han taler rimelig godt svensk og forstår dansk og arbejder dedikeret med alt arbejde, men hvad jobbet angår har heldet desværreikke krydset ham eller os.

Til info kan jeg oplyse at mit arbejde spurgte mig om jeg kunne komme på arb. et par timer om dagen og prøve arb. og se hvordan det går og om jeg kan klare det...... Jeg har nu været på arb. et par gange og ca. 2-3 timer hverdag men det var hårdt og forleden da jeg skulle krydse vejen kunne jeg ikke engang se lyskrydset og havde nærmest lyst til at tude :(

Jeg ved ikke hvad reglerne er omkring hvis man går fra fuldtids arbejde til mindre end halvtid pga. helbred for i sidste ende betaler disse timer på arbejde ikke engang min månedskort ud fra Sverige til Danmark.

Hilsen Prosper

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-06-07 15:48

Hej Prosper.
Jeg tror ikke, dit øje har godt af, at du overanstrenger det. Min bror fik en klap for øjet den første tid, fordi han ikke måtte bruge det for meget.

Jeg tror, du skal prøve at kontakte kommunen. De kan godt supplere din løn, eller de kan lave en aftale med din arbejdsgiver, hvor de betaler din løn, når du er sygemeldt. Det er jo bedre for dem, at du arbejder lidt, end at du fx. kommer på pension. Og kommuner vælger til enhver tid det billigste. Hvis du er i fagforening, så prøv at tale med dem om situationen. Det er ikke sikkert, de kan gøre noget, men hvem ved?

Ja, det er ikke nær så nemt at få et job, hvis man er udlænding. Men det kan lade sig gøre. I kan prøve at ringe til de forskellige vikarbureauer (jeg vil dog ikke anbefale Systemvikar. De finder det ikke umagen værd at betale folk deres løn), for hvis han kan få arbejde hos dem, er det meget nemmere at få et nyt arbejde. Og som i min samlevers tilfælde, så er det vist temmelig nemt at blive fastansat der, hvor man bliver sendt hen. De fleste steder mangler der jo folk. Det første sted min samlever blev sendt hen, betalter endda 20.000 kr. i "transfer", for at få lov til at ansætte ham. Men mange danskere er desværre racister om en hals. Hellere ansætte en doven dansker end ansætte en udlænding!!!!!!!!!! Jeg kommer aldrig til at fatte den indstilling. Selvfølgelig er der brådne kar mellem udlændinge også, men det hjælper jo ingen at tro, at fordi der er en, der er uærlig/doven/?, er alle de andre det også. Det svarer jo lidt til, hvis andre mener, danskere er voldtægtsforbrydere, mordere, o.s.v., fordi de har hørt om en der var det.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-06-07 20:17

ØØØHhhh e-mail er opfundet ?

dr.dem ????????????????????????????????????????????????????????????????