/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af "ny" brugt bil
Fra : jysch
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 21-01-03 17:57

Jeg skal ud og købe en bil - og har set på en Ford Excort, godt nok med en del km på bagen - har også set på en Honda og en Suzuki Baleno.
Jeg er meget i vilrede med hvilken jeg skal købe. Jeg kører ca. 20.000 pr. år.
Har kørt Citroen før, men vil ikke have det igen.
Er der en som kan give mig et godt råd
Jysch

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 21-01-03 19:16

Japanske er nok lidt billigere at rep. på.
Suzukien er nok også billigst i brændstof økonomi.
Selv har jeg Mazda (den 4) og har aldrig været utilfreds :)
Men det er jo meget forskelligt fra folk til folk.

/Philip

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 21-01-03 19:34

Jeg kører i en Lada Samara 1,5i fra '95 og den er ikke til at slå ihjel, der har været reparationer på bremser og kølesystem, men ellers ikke noget stort. Du vil kunne finde en fra midt '90erne med 60-90000 km på bagen til 12-20000kr afhængig af motorstørrelse.

Fandt en her: http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=594372

Den skal godt nok synes til sommer, så der må du påregne et bremsetjek og hvis ikke den har fået skiftet tandrem for nylig skal den også skiftes.

Kommentar
Fra : skolnik

Dato : 21-01-03 19:47

jeg har en polo fra 96 den er sort service ok km 90000 cd-anlæg vinter hjul ,ny udstødning ,nye bremser ,er synet ,pris 69000kr ...køre lang på liter

Kommentar
Fra : Fowler21

Dato : 22-01-03 02:19

Hej. Jeg mener du skal tage forden. Det koster en formue at få reservedele til honda. Susuki er noget skrammel, efter min mening, ok deres motorcykler er OK. Så derfor køb en Ford, der er billige reserve dele at finde. Og det er en stabil bil.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 22-01-03 05:50

HURTIG HANDEL!
VED HURTIG HANDEL SÆLGES MAZDA 323 F 1,5 GLX 5 DØRS - ÅRG. 1997 - SOM NY - MED NYE DÆK.
GOD FINANSIERING KAN TILBYDES - RING 20 28 22 02
MVH
GODTRAAD

Accepteret svar
Fra : godtraad

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-03 06:00

JYSCH !
JEG HAR KØBT MINE SIDSTE 8 BILER VED FIRMAET AUTO-FAIR SOM HJÆLPER MED BILVALG UD FRA DINE BEHOV -
DE FINDER SÅ DEN RIGTIGE BIL TIL DIG - OG JA - JEG HAR SELV VÆRET UMÅDELIGT TILFREDS - HAR VED HVER BILHANDEL SPARET CA. 7.000 - 12.000 I FORHOLD TIL HVAD JEG SKULLE GIVE HOS EN FORHANDLER FOR DEN SAMME BIL. JØRGEN FRA AUTO-FAIR KAN DU RINGE TIL PÅ 22 48 08 08

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 22-01-03 11:06

Hej
Hvorfor dog ikke Citroen?? Jeg har nu haft 4 forskellige modeller, alle kørte som en drøm!
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 22-01-03 11:19

De tre sidste biler jeg har haft har også været Citroen - GSA og sidst BX - de ruster meget og er dyre at reparerer og det er ikke alle værksteder som kan ordne dem, det skal være aut. til dyr timeløn.