/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Større skærm...MEN nej...
Fra : gozimza
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 01-06-07 14:01

Hej allesammen.

Jeg har for en måneds tid siden købt en 19 tommer fladskærm, men af en eller anden grund så bliver skærmen ikke "fyldt" ud....altså enten er(som på Kandu) billedet rykket over til venstre og fylder kun ca 55-60% af skærmens bredde ellers er der en bred margin i begge sider på en 6-7 cm....skal det være sådan eller hvad er der galt?troede jo at min nye brede skærm blev fyldt ud, eller kan det jo bære lige meget om man har en stor skærm!

PS det er en"bredformat" skærm, eller hvad det nu hedder.....det er en HANNS-G HW191D, hvis det er til nogen hjælp....

Med venlig hilsen Mikkel/Gozimza

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-07 14:31

kender ikke din skærm - men kan du ikke rette til via kontrolknapperne ????

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 14:36

Hej miritdk

Jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener mennej det eneste jeg har kunne gøre med de knapper på skærmen er at få fyldt skærmen ud til kanten, men det er når jeg er inde på sider på nettet jeg føler mig lidt"snydt".....er der ikke en måde hvorpå jeg kan tage et billed af hvordan mit skærmbilled ser ud? og hvis der gør hvordan tager jeg så det billed?

Med venlig hilsen Mikkel

PS det er en skærm købt i FONA...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-07 14:40

du kan trække billeder til siden og op og ned med musen - når markeringen skifter til dbl pil

ps du kan oploade et billede til for eks http://peecee.dk/ og kopiere linket herind så du kan vise hvad det er du vil vise

det gør du ved at tage et printscreen ( ctrl+prtscrn) - lige rette til i paint (æuw husker lige pludselig ikke hvordan man tager billede af det aktuelle skærmbillede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-07 14:46

Vil du have at f.eks. kandu skal fylde hele skærmen !?!?

Du får jo ikke mere med end det, der står på kandus side. Men du kan da flytte siden til midten.

Så kan du også se det, der ligger på dit "skrivebord" og evt. følge med i msn, hvis du også bruger det.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-06-07 14:59

var der ikke en driver med

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-07 15:03

Hvad er det du gerne vil se i bredformat ?!?!

At se kandu i bredformat, det kan du ikke. Du vil få den margin, da siden jo ikke kan vise mere end der er. Jeg har selv en 20" skærm (bredformat) men har reguleret, så "vinduet" passer til mig.

Jeg tror ikke, der er noget galt med din skærm, men siderne kan jo ikke vises større end det udbyderne har lavet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-06-07 15:36

Jeg har også fået sådan en skærm fra fona! Så jeg ved hvad du mener; men ikke hvad du skal gøre ved det! Min søn ordnede problemet for mig. Han var inde i kontrolpanel. Han måtte have den medfølgende cd i brug for at finde problemets løsning - Et aha og 1min og 37 sek. senenere var det løst. Jeg kan ikke forklare hvad han gjorde- men du skal ikke opgive

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 15:45

Hej valde.

Tak, så er det ikke mig der er helt hen i vejret....

Til jer andre...det er lidt ligesom når man får et "bredere" fjernsyn, så bliver billederne automatisk også bredere....giver det nogen mening?

valde...i kontrolpanel siger du......det er vel ikke bare noget med opløsningen????tjekker lige!

Venlig hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-07 16:00

Citat
Til jer andre...det er lidt ligesom når man får et "bredere" fjernsyn, så bliver billederne automatisk også bredere....giver det nogen mening?

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg tror ikke, at du på kandu kan få et helt "skærmbillede" Jeg ved heller ikke hvad, du kan bruge det til. Du får ikke flere oplysninger, men for mig ville det være irriterende, at en side som kandu skulle fylde hele skærmen.

Til orientering så kan jeg ikke selv få kandu til af fylde hele skærmen, og det er jeg glad for

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:05

Hej ans.

Nej men det er heller ikke bare kandu, men alle sider jeg troede man kunne få til at fylde siden ud!jeg har så derimod svært ved at se at det kan være irreterende at skærmen evt bliver brugt i hele bredden....forklar lige....

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-07 16:17

jeg vil gerne lige have at vide om du fandt ud af noget med opløsningen??

Har du kun en skræm tilsluttet eller hvordan er det?

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:18

Hej dayworker24

Nej der var ikke noget jeg kunne få det til at virke med derinde....

Ja der er kun denne ene skærm sat til!

Har du nogle forslag?

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-07 16:20

har du den i maks opløsning 1440x900 ???

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:21

Jeps...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-07 16:24

snakker vi dvi eller vga tilslutning, og er det bærbar.

Du har godt nok sagt det kun er 1 skærm med regner også med at du sidder ved en stationær

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:26

Hej dayworker24

Jeps der er en bærbar og det er vga.....gør det en forskel?

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-07 16:27

havd grafikkort sidder der i maskinen?

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:28

Geforce 7300 LE 512mb ram

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:30

Her er lidt om maskinen, den er helt ny(3mdr)

Intel Pentium Dual Core 3.0GHz 4MB S-775
Biostar PT890775 S-775
1GB DDR2 PC4200 533MHz 1. Part (2x512MB)
512MB Inno3D GeF 7300LE TC DDR2 PCI-E
250GB Maxtor 7200rpm SATA2
Floppy 1.44 Sølv
Codegen 6083 CA 400W Sort/Sølv
Standard Køler

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-07 16:31

så er det da ikke en bærbar

er det?

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 01-06-07 16:32

UPS undskyld....nej det er en STATIONÆR....lige en lille hjernekiks....

Sorry, men jo en stationær

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-07 16:34

Kandu-vinduerne er vist kodet til at passe med en skærmbredde på 800 eller 1024 pixel ... derfor vokser programvinduet ganske rigtigt i bredden når du maksimerer, men indholdet har en fast bredde! Og det er noget programmøren har sat i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-07 16:39

du kan prøve at køre skærmen i en opløsning af 1280X1024 og så måske 1280x800 hvis det er nogle muligheder.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-07 17:15

Hej Gozimza.

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så vil du gerna have dine internet side til at benytte hele bredden af internet explorer ikke?

i så fald vil det ikke altid være muligt! - I kandu's tilfælde har de programmeret deres side til uanset opløsning på skærmen at fylde 790px - dvs at uanset hvor stor en skærm du har vil den altid fylde de samme antal pixels.

der er dog visse hjemmesider som ikke bruger pixels men procent - der vil du få en betydeligt større bredde på siderne i forhold til andre som kører med mindre opløsning.

Hvis du nu kører en opløsning på 1440x900 vil kandu altså fylde de 790 pixels i bredden og du vil have en "margin" resterende "tom" grå plads på ca. 650px... lidt mindre da rammen og scrollbaren ikke tæller med.
Hvis det generer dig meget kan du sætte opløsningen ned på skærmen. det vil gøre billedkvaliteten mindre detaljeret og det er efter min mening ikke at foretrække - men kandu vil fylde mere i bredden af din skærm - og skriften vil i øvrigt også se større ud...

håber det er sådan nogenlunde forståligt...

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 01-06-07 19:37

Hej alle spec,gozimza, jeg har læst dit indlæg om større skærm ogvil baresige at jeg på den nyeste explorer er der et icon med skærmstørrelse,så jeg kan fylde hele skærmen ud efter behag,måske er det bare en forstørrelse,men det virker efter hensigten,hilsen morfar 35

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 06-06-07 00:34

Tak for svaret ans.

Det var egentlig ikke rigtigt hvad jeg var ude efter, men det ser ikke ud til der kommer mere på denne tråd....så du får altså point fordi du alligevel gjorde mig lidt klogere(tror jeg)....

Tak.

Hilsen Mikkel/gozimza