/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
camping i Italien?
Fra : pete100
Vist : 3545 gange
50 point
Dato : 01-06-07 00:08

Hej Alle glade campister,
Nogen som har personlige erfaringer med camping i Italien, gode pladser eller links til sider omkring camping i Italien? Gerne i mobilhome eller luksustelt.
Gælder mig til at få lidt insight viden!
Peter

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-06-07 00:17

Var for 3 år siden på Sicilien i mobilhome i højsæsonen. Ved Gardasøen ku man dårligt finde et sted at parkere for en kop kaffe (fik to P-bøder, som vi ganske vist 'glemte'), ved Amalfi-kysten får man godt nok hår på brystet af at køre en stor camper på DE veje. Kysten er OK - indlandet meeeget varmt. Få ekstra ventilation på køleskabet. Vi havde ingen problemer med plads de to gange vi benyttede campingplads.

Accepteret svar
Fra : campingfreak

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-07 00:28

Hej Peter,
Jeg og min familie har camperet i Italien de sidste 10 år og har været på et hav af fantastiske campingpladser. Belle Italia som ligger ved Gardasøen er klart favorit, men vi har også været flere år i Toscane området hvor man har mulighed for at kombinere med en weekendtur til Rom. Ungerne er helt vilde med camping i Italien. Hvis di søger information omkring camping i Italien eller en god oversigt over de forskelliger campingpladser i Italien kan du evt. kikke på:
www.danskbilferie.dk/camping-italien.html

Godkendelse af svar
Fra : pete100

Dato : 01-06-07 00:33

Tak for svaret campingfreak.

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 01-06-07 00:35

Rigtigt mange gode campingpladser i Italien...Mine erfaringer er, at du skal holde dig væk fra kysten, selv om det er det ungerne vil. Mange mega store camppladser når der er strand. Tag ind i landet ! F.eks. mellem Firenze og Siena, kør fra ved Monterrigioni og følg landevejen mod Siena . Drej til højre ved campingskiltet og nyd en rigtig lækker plads midt mellem vinmarkerne. Har pool og restaurant. Ca. 20 km til Siena - som er et absolut must...
Lars

Kommentar
Fra : burhenne

Dato : 16-03-09 10:16

Hej pete
vi var på en campingplads sidste år på lido di jessolo der hedder ca`savio sidste år den ligger 3 km. fra en havn hvorfra der er fast bådeforbindelse til venedig
selve pladsen har et rimeligt stort poolområde med børnepool der er underholdning for børnene om aftenen og der er lukket for biltraffik i middagstimerne og fra kl. 22 eller 23 om aftenen til kl 07 om morgenen det er en meget børnevenlig plads der ligger lige ned til en lækker strand
det er en rimelig billig plads med både telte og mobilhomes
der er ikke så mange seværdigheder i området ud over venedig så hvis man er til museer er det ikke lige stedet
brian