/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kurs på 5% obligationslån
Fra : maler-fidusen
Vist : 867 gange
55 point
Dato : 31-05-07 20:54

kursen på 5% obl. er faldet meget i maj 2007 - har hørt at ecb vil hæve renten med 0.25..... men mon det påvirker kursen - nogle siger at de er det den allerede har gjort.
Går med tanker om tillægslån men vil helst ikke dumme mig og optage lige nu når kursen er knap 96 hvis nu den stiger, men på den anden side er det ret surt hvis den falder yderligere....

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 31-05-07 22:17

DU KAN FÅ RENTETILPASNINGSLÅN MED 30 ÅRS LØBETID,
OG 10 ÅRS AFDRAGSFRIHED TIL KURS 99,65,

DET ER JO SOM AT SE I EN KRYSTALKUGLE, NÅR DER SKAL SPÅES OM KURSEN STIGER.

Accepteret svar
Fra : Benna1979

Modtaget 55 point
Dato : 05-06-07 09:32

Måske er det ikke helt så svært at spå om, men jeg ville helt klart vente med at foretage mig noget lige nu og ikke optage for mange nye lån, fordi de kan blive meget dyre, hvis du ikke har loft på dem eller fast rente.

Kurserne på den lange rente er de seneste par uger for alvor beyndt at røre på sig, og det ligner en ny konverteringsbølge for dem, der har 4%, hvis 6% åbner - En god indikator for det, er at kursen på 5%-obligationer lige nu er faldende og ser ud til at falde mere. Her til morgen har Danske Bank spået 4 rentestigninger inden for det næste år. Det vil ikke påvirke den lange rente med et helt procentpoint, da store dele af uroen er ventet i markedet, men der vil komme yderligere fald på 5%-kursen og blive åbning af 6%-obligationer, hvis det fortsætter. Du kan se dag for dag om kurserne stiger på http://www.obligationskurser.dk/

Godkendelse af svar
Fra : maler-fidusen

Dato : 08-06-07 10:40

Tak for svaret Benna1979.