/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Wolfgang
Fra : snortop
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 31-05-07 20:51

Hej alle slægtforsker

Min morfar hedder Kaj Wolfgang Jørgensen, født 8 juni 1916 død 7 januar 2003

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at finde nogle information omkring hans Ancestor.
Derfor har jeg prøvet at søge efter det på Familyseach og gencircle, har da også fået hits på Wolfgang. Men ved jo så ikke rigtig om de ting kan være ancestor eller andet.

Så var det jeg tænkte om der var nogle her der kunne være heldig at finde noget mere information og gerne skrive det her :D

Hilsen
Jan

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 31-05-07 21:17

Hej

Du må starte med at finde ud af hvem hans forældre er, hvor han er født etc.

ved du f.eks. hvor han er født kan du være heldig at finde ham på nettet hvis folketælling er tastet ind, eller må du på landarkivet og finde han i Kirkebogen.

Hvis du ikke ved hvor han er født, må du tage udgangspunkt i de oplysninger du har.

Skriv de væsentligste oplysninger her hvis du ønkser mere hjælp.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-07 22:01

Ja, og der er jo mange der hedder Wolfgang,

tænk bare på den kendte musiker Mozart,
måske er din morfar opkaldt efter ham?

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 01-06-07 08:03

LisBJensen

Ja det er jo så det der er problemmet, jeg kan ikke spørge nogle i familien. For de ved ikke rigtig noget eller også vil de ikke ud med det.

Og hvad jeg ved og har fået af vide har jeg skrevet her.
Jo han er også født i næstved og opvokset i næstved egn.
Flyttede så til Herlev senere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-07 08:13

Hvis du skal søge i Næstved:
Næstved Købstad sogn, Tybjerg herred, Præstø amt

Men din morfar er nok for ung til at du kan finde ham på nettet?
Bare du kendte hans forældre, dine oldeforældre, Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-07 08:18

De yngste Jørgensen jeg finder født i Næstved,
alle også for gamle til at være din oldefar, Svend
"
JORGENSEN, Frederik Vilhelm   Bir   1866   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Lars Vilhelm JORGENSEN
Mo:   Vilhelmine GOTTSCHALK
JORGENSEN, Lars   Bir   1866   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Jens Peter JORGENSEN
Mo:   Kirsten HANSDR
JORGENSEN, Marie Dagmar   Bir   1866   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Niels JORGENSEN
Mo:   Margrethe PEDERSEN
JORGENSEN, Marie Henriette   Bir   1866   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Lars Hansen JORGENSEN
Mo:   Marie Kirstine RASMUSSEN
JORGENSEN, Thorvald Charles   Bir   1866   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Carl Frederik JORGENSEN
Mo:   Johanne Cathrine SOMMER
JORGENSEN, Carl Oluf   Bir   1867   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Anders JORGENSEN
Mo:   Ane Elisabeth CHRISTIANSEN
JORGENSEN, Christen   Bir   1867   Denm   Prae   Naestv
Fa:   Lars JORGENSEN
Mo:   Marie ANDERSDR
"

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 01-06-07 09:53

Ja jeg tænkte nok det kunne være svært.
Men jeg vil da lige give det et forsøg, herpå. kunne være man er heldig ^^

Jeg lader det lige sprøgsmålet være et stykke tid mere. Kunne være heldig som sagt.
Men ellers giver jeg nok svendgiversen point, for godt forsøg og god hjælp.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 01-06-07 10:44

Hej

Prøv at kontakte Næstvedegnens Lokalhistoriske arkiv, de kan måske finde noget i adressebøger far dengang: http://home1.stofanet.dk/nestvedarkiv/

hvis du har en adresse på ham, kan du gennem CPR registrerét være heldig at få flere oplysninger om hans opholdsteder.

Lis

Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 02-06-07 16:11

Hvis du ved hvor han boede, da han døde, kan du gå på landsarkivet, og se i kirkebogen under dåde mænd. Der står almindeligvis hans fødselsdato og hans forældres navne.
Du skal henvende dig hos personalet for at få tilladelse til at se kirkebogen for et dødsfald, som er så nyt, og det kan endda være at Landsarkivet ikke er i besiddelse af kirkebogen, det kan være at den stadig er hos præsten.
Kirsten41

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-06-07 17:28

God Jagt

Der er noget at gå igang med

Godkendelse af svar
Fra : snortop

Dato : 11-06-07 06:37

Tak for svaret svendgiversen.

Lovet jo at give dem til dig efter et stykke tid.