/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Fliselægning
Fra : Dieter
Vist : 1488 gange
50 point
Dato : 31-05-07 19:16

Hvilket blandingsforhold = sand/cement skal an bruge når man VIL anvende denne blanding ved nedlægnig af nye fliser ovenpå gamle fliser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 19:18

cement ???????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-05-07 19:20

Hvis vi snakker klinker, så brug flise-klæb

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-05-07 19:20

Hov du skrev VIL anvende!

Det VILLE jeg ikke gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 19:28

Snakker vi indendørs

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-05-07 20:17

Køb en fliseklæb som er egnet til dette formål.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-05-07 20:34

du kan ikke bruge sand og cement, medmindre du lægger et ca 7-8 cm tykt lag. ellers risikerer du at det revner, og vedhæftningen er heller ikke god. giv det en gang primer og så alm. fliselim. det er det eneste der duer.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 31-05-07 20:49

Hvorfor er der ingen der svarer på det jeg spørger om ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 20:53

Citat
Hvorfor er der ingen der svarer på det jeg spørger om ??

Fordi det du spørger om er uforståeligt......

Hvor er det du vil lægge fliser ??????

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-05-07 21:53

Hvis det er havefliser du vil lægge ovenpå gamle fliser, så lad være med at blande cementmørtel, men afret med brolæggersand direkte, forinden nedlægning af de nye fliser. ------- Altså er det ikke gulvklinker du mener, i dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 21:55

Uanset om det er inde eller ude er sand/cement ikke løsningen.....

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 31-05-07 22:01

1) Det drejer sig om havefliser / betonfliser på terassen.

Reifi . Venligst begrund diin bemærkning. Ellers kan den ikke bruges til noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 22:08

Jada....

Terrassefliser lægger du i grus....

Ingen cement det knækker.....

Men det bedste er da at fjene de gamle....

Hvorfor vil du lægge ovenpå.... ?????

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 31-05-07 22:13

Til refi: fordi det er for tungt et arbejde at tage de gamle fliser op. Er næsten 70 år og har slidgigt. Det bliver knokleri nok med at lægge de nye betonfliser. derudover menner jeg at det er en god bunmd at bygge viedre på.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 31-05-07 22:27

Jamen så retter du bare at med 5-10 cm grus...... Fliserne lægges direkte på gruset....

Husk sand ovenpå til at "fylde" mellemrum i fliserne....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-05-07 23:13

Ikke sand ovenpå men strandsand. Det er noget andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 23:19

Det betyder sgu ikke det store......

Sandkassesand er udmærket....

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-06-07 00:44

Først renser du det gamle fliser af skid ellers holder ingenting.
Blanding af 1 del cement med 3 del mortelsand med vand efter behov (ikke for meget vand)det skal Være tyk endnok til at lægge fliser i på plads ,put et par dråber opvæske sæbe i cement vánd.
Inden du begynder med det nye fliser skal du blande cement med vand ,lige som grød tykkelse og smør det gamle fliser med det ( det kaldes for brander in)
Opvaske sæbe holder vand længer i cementen.
God fornøjlse
pømske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-07 06:57

Besynderlig måde at lægge fliser på

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 01-06-07 08:33

Tak for svaret refi.
Har lige chekket med fliseleverandøren: Han siger det samme som dig: INGEN Cement

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-07 08:50

Selv tak....

Pøj pøj med arbejdet - det er slet ikke så svært