/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lobnitz
Fra : aase48
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 31-05-07 19:02

Hej

Er der nogen, der kender noget til navnet Lobnitz hører jeg gerne om det. Min bedstefar Hans Jørgen Pedersen rejste i 1904 til USA for at besøge en onkel H.And.Lobnitz. Hans kone Mary kan nemlig være min bedstefars moster Maren Nielsen født 6.marts 1861 i Glud, Bjerre, Vejle Amt.

Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-07 20:11

Der er over 2500 svar på Lobnitz
(men ingen Mary eller Maren Lobnitz)

Mormonerne har vist ingen Lobnitz i Danmark, men der er mange i USA,
(bl.a. noget med en special havne mole opkaldt efter opfinderen Lobnitz).

Hvad står forkortelserne H.And.Lobnitz mon for?
(nok ikke en dansk onkel, men måske gift med danske Maren Nielsen)

For mig lyder Lobnitz Østeuropæisk, men H.And. kan jo være Hans eller Henrik Andersen??

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-07 20:26

Her er din H. And. Lobnitz, men han rejser selv i 1904,
eller var han bare hjemme på besøg?

48 år i 1904, altså født ca 1856? Og i Skive??

Rettelse Momonerne har 37 Lobnitz bare ikke i mit uddrag, Svend

"
Navn: Lobnitz, H. And. Stilling: Farmer
Alder: 48 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 442800 Forevisningsdato: 8/24/1904
Fødested: Skive Fødesogn: Skive
Sidste oph.sogn: ? Sidste oph. amt: - USA
Sidste oph.sted: U.S.A. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Hellig Olav
IDkode: D0304L3404
"

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 02-06-07 10:00

Hej Svend

Dej er meget sandsynligt, at det er ham, for det var netop dette skib min bedstefar og hans lillebror Henrik var med i 1904. Jeg har også fundet en Lobnitz i Skotland, og jeg tror. de på en eller anden måde har forbindelse til hinanden, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan. Jeg har også oplysninger om en Mary Lobnitz, der bliver 103 år og dør i 1964. Hun fik 11 børn, men jeg kan ikke finde ud af, hvad hendes mand hed, hvornår de blev gift, eller hvornår han døde.

Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-07 12:49

Mon onklen var hjemme for at hente de to brødre?

Er han virkeligt født i Skive ca 1856 må det jo være muligt at finde ham der...
Ikke mange Lobnitz fødes i Skive.

Den 103 årige Mary i 1964 passer jo med din Maren født i !861,
men en nødvendig ikke tilstrækkelig betingelse...

Lobnitz i Skotland: Ja, men der er mange flere på kontinentet,
jeg tror stadig han er Øst-Europæer, Svend

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 03-06-07 09:14

Hej Svend
Jeg har fundet ham i Skive, og han hedder Johan Daniel Henrik Christian Andersen, og Lobnitz eller Løbnitz er hans mors navn, og hun er født i Fredericia. Hendes far ser ud til at være født i Rendsburg og er måske ud af en bøssemagerslægt. Men jeg kan ikke finde ud af, hvornår han dør i USA. Jeg kan finde en del Lobnitzer. der er døde i USA, men ingen H.And.

Aase