/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
ingen van ind i kummen
Fra : Jelva1983
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 31-05-07 18:44

Hejza!!!
Jeg har lige sat min vaskemaskine til i min nye lejlighed, meeeen den virker som om der kommer ikke vand ind i kummen, der er vand på maskine, for jeg kan se at vandet kommer ind til sæben, det vil bare ikke komme ind i selve kummen til tøjet!!!
Hvad kan der være galt???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 19:04

Din afløbsslange skal op i ca. 50 cm og sættes løst i et rør eller op i en studs under køkken bordet.

Kommentar
Fra : Jelva1983

Dato : 31-05-07 19:45

Tak for svaret, det haR jeg prøvet, og det hjlæper intet, kan det være fordi den er kalket til???
¨den har stået i en kælder i 1½ år

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 19:53

Ok - da du sagde at vandet kommer i sæbeskålen men ikke i karret, regnede jeg med at det løb ud lige så hurtigt som det kom ind.
Andre muligheder:
Tilstoppet filter i slangen der hvor den skrues på vandhanen.
Tilstoppet filter i magnetventilen (der hvor slangen skrues på maskinen)
Kan der komme vand ud af vandhanen og ud gennem slangen.
Tag slangen af på maskinen og se om der kan komme vand i gennem..

Kommentar
Fra : Jelva1983

Dato : 31-05-07 20:03

Mange tak for dine råd!!!!!!

: - )

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-05-07 20:22

Har du undersøgt om der bliver vådt under maskinen, -- for så må du jo finde lækken.
Kan du høre om den lænser vandet ud igen, via pumpen,- eller se det.
Vandet må jo bleve et sted af.