/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC pauser, hjælp.
Fra : Gizmo1226
Vist : 463 gange
274 point
Dato : 31-05-07 17:30

Jeg har det problem at min pc den en gang imellem pauser, alt går i stå, ur og skærmbillede (har et g15 tastatur, så kan se klokken uafhengig af pcskærmen)
Jeg har et nvidia geforce 7600 gs (256 ram) grafikkort og en 3000+ sempron cpu.
Det er somregel når jeg spiller, men det kan være windows kortspil til world of warcraft (med fuld grafik) den kører det lige godt.
Det er bekyndt at genere mig meget at jeg ikke kan se en film uden 117 pauser.
for det meste vare pauserne kun nogle få sekunder, og andre gange bare at det er 5 billeder der mangler på et sekundt.
håber der er nogle der kan løse mit efterhånden store problem.

//Gizmo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-05-07 19:31

Måske pcen har tendens til at blive for varm. Det kan give disse små pauser. Prøv at demontere siden på kabinettet og blæs alt godt igennem, især køleribberne bag cpublæseren.

Eller du trænger til en ordentlig oprydning med defragmentering og alt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 20:01

Den comp er vel ikke sat ind i et hul og kan ikke få luft.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 02-06-07 16:55

Jeg har et overvogningsprogram der siger at min computer ikke bliver for varm.
Men jeg tror da jeg vil blæse den igennem og se om det hjælper.

og nej, den står ikke i et hul hvor den ikke kan få luft, den står frit under et bord.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 03-06-07 10:32

nu har jeg prøvet de i siger, intet hjælper.
desværer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-06-07 11:17

Prøv at lave en ordentlig diskoprydning på din pc, derefter søg og ryd op for snavs o.lign. Det hele efterfulgt til sidst af defragmentering. Se så hvad der sker.

Måske en opdatering af diverse drivere.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 03-06-07 11:25

første gang den gjorde det sjov her, der formaterede jeg hele maskinen og har siden haft 3 harddiske fra ny i, og det er ikke meget mere end en måned siden jeg sidst formaterede. driver har jeg prøvet og opdatere hjalp intet...

men jeg skal lige prøve at ryde lidt op, og lave en defragmentering.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-06-07 18:55

Er alle drivere installeret og er det de korrekte. Fungerer de rent faktisk. Der er faktisk mange faktorer der kan spille ind der får pcen til at fryse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 19:12

enhedshåndtering >

Hvad hedder din skærmkortdriver .......... er det den rigtige driver

Hvad hedder din skærmdriver...........er den rigtig

Opdatering er ikke altid nok hvis den stadig får lov til at bruge XP standard driver.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 10-06-07 11:56

de driver jeg har de er kommet sammen med hardwaren.
grafikdriveren skal da være iorden når den kommer fra en cd fra nvidia, sammen med mit grafikkort.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 10-06-07 11:58

mit overvogningsprogram siger at mine 3,3 v stik kun kører 2,9 v når jeg spiller.
Kan det have noget at sige.
for hvis mit bundkort "løber tør" for strøm så stopper cpuen, kan det ske at bundkortet løber tør?

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 10-06-07 12:00

her er lidt flere point.
bliver meget glad hvis der er en der kan finde fejlen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-06-07 12:33

Du har måske selv lige besvaret det. Strømforsyningen er underdimensioneret, eller har en fejl, eller koger måske bare i varmen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-06-07 12:41

Iøvrigt kan det også sagtens være IC`erne i maskinen, som spasser ud i varmen. Der skal faktisk ikke så meget fugt og varme til, før de gør det.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 10-06-07 18:08

min strømforsyning bliver meget varm, jeg har tænkt på om det kunne være det.
men alle jeg har snakket med siger at det er normalt at en strømforsyning bliver varm.

kan en strømforsyning blive så varm at den går istå eller ikke levere så meget strøm?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-06-07 18:19

Den kan blive for varm hvis forbruget er for stort.
Så kan spændingen falde.
Strømforsyningen kan også koble fra og så tændes igen når den er kølet ned.
Det kommer jo an på hvad du trækker på den strømforsyning.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-06-07 19:55

Det kan sagtens være hedebølgen der forårsager det, også selv om du holder maskinen i skyggen osv. Integrerede kredsløb kan være meget følsomme over for temperatur svinginger, fugt, og statisk elektricitet.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 11-06-07 21:55

Min computer har gjort det samme i et halvårstid, også mens der var snestorm :p

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 17-06-07 17:36

Nu har jeg prøvet at køre et stykke tid uden sideskjole på, ingen forbedring...

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 09-08-07 19:05

lidt flerer point...
har stadig ikke fundet fejlen....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-08-07 01:45

Det er jo svært. Bare en enkelt defekt komponent, så sker sådan noget. Du kan prøve om Everest kan hjælpe dig http://www.majorgeeks.com/download4181.html