/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oprydning på skrivebord
Fra : amandaKanDu
Vist : 953 gange
500 point
Dato : 31-05-07 16:17

Hvordan får jeg ryddet op på Skrivebordet?????
Jeg har alle mulige og umulige filer liggende.
Har prøvet de gængse metoder, men der syntes at komme flere og flere filer til - og det er ikke genveje, men skrifttyper og alt muligt andet. Ved ikke hvordan de har fået forvildet sig derud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 16:19

Du henter og gemmer vel hele tiden.
Du kunne lave en mappe til at hente ting og sager.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 16:36

Citat
Ved ikke hvordan de har fået forvildet sig derud

Såre simpelt.....

Det har du bedt den om

Citat
Har prøvet de gængse metoder

De gængse metoder virker udmærket..... Du skal bare ikke lægge flere efter oprydningen....

Som e.c. siger - lav en mappe til den slags.....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 31-05-07 16:40

Hold så op med alle jeres almindeligheder - jeg har IKKE lagt alt det der ligger der, og hvis jeg opretter en mappe til det og smider det i den, så kommer det igen næste gang jeg tænder computeren. Jeg fatter det ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 17:00

Hvad er det der lægger sig der.....

Filer ?? Genveje ??? Billeder ???

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 31-05-07 17:39

en hel masse der hedder noget med brz40.lex1, dertil kommer fonte, billedikoner o.m.m.
Det er ubegribeligt, for hver gang jeg installerer noget er jeg meget omhyggelig med hvor jeg lægger det?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-05-07 18:09

Den endelse har noget med Adobe at gøre http://filext.com/file-extension/lex

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-05-07 18:17

Hej

brz40.lex er ihvertfald en Adobe Photoshop CS2 fil, så det er nok i den retning du skal lede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 18:20

Har du noget Acrobat 3D installeret ???????

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-05-07 18:23

Skulle være en sti der hedder:

Photoshop_CS2_tryout.zip / Photoshop CS2 / Adobe(R) Photoshop(R) CS2 / commonfilesinstaller / Data1.cab / brz40.lex

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-05-07 19:25

Der er vel fordi at standard gemme mappen i Photoshop er valgt som Skrivebord. Den skal du så bare ind i Indstillinger og finde en anden mappe til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-07 20:34

nåååå venner ikke så nedladende - amandakandu er ikke den eneste med det problem - her i området er der også en del der oplever det samme

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-05-07 23:51

Her er en der også fik mange ikoner. Det var handicaptasterne http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=105&sid=5af8471b0eed4ed09511f1f9193ab3a8

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-07 00:03

hmm stl_s det tror jeg ikke helt er rigtigt - spørger i tråden mener jo selv det er sådan - men måske vender spørger tilbage ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-06-07 00:17

Jeg ved det ikke miritdk. Vi får se.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-06-07 08:37

Jeg læste st_l's link om malware, og jeg kan godt se at da jeg forsøgte at flytte disse filer ind i en mappe vha. skift og ctrl tasten ude på skrivebordet, så blev de kopieret i en uendelighed.
Nu kan jeg godt se at jeg skulle være gået ind i skrivebordsfolderen istedet.

MEN skaden er sket, der ligger så mange filer på det skrivebord at genvejene ikke kan ses.

Er der ikke en måde man kan få ryddet det skrivebord på, som ikke er alt for drastisk, så jeg kan starte forfra med et tomt skrivebord og lave de genveje jeg har brug for???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-06-07 08:45

Guiden skrivebordsoprydning måske ? Højreklik på skrivebordet (hvis du altså kan) -> Egenskaber -> Tilpas skrivebordet.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-06-07 08:52

Heller ikke - den har jeg også forsøgt - det er kun genvejene der kan administreres i den, ihvertfald så vidt jeg kan se

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-06-07 08:55

Den drastiske er jo så at markere skrivebordet i stifinder. Marker alt -> Slet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 01-06-07 08:56

Hvis det er genveje - højreklik - slet....

Er det filer der skal gemmes - højreklik - klip - indsæt i den mappe du vil have dem....

Så har du hele tiden kontrol med hvad du flytter og sletter (så der ikke smutter noget der skulle være gemt)

Selvom der skulle være en 100 stykker er det hurtigt gjort....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-06-07 09:38

god ide det prøver jeg lige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-07 10:01

Hvis der er så mange så du ikke kan se alle.....

så bare højreklik på skrivebordet af og til og "arranger iconer" -

så kommer de "skjulte" frem efterhånden som der er plads

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-06-07 11:08

Tak for svaret refi.
Men gå ind i Skrivebordsfolderen og gør det og vælg Rediger - sæt ind ellers risikerer man en masse kopier igen.
Men nu har jeg fået et fint overskueligt skrivebord og en mappe fyldt med rod.
Mange tak for svarene!
mvh Amanda

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-07 01:08

Selv tak....