/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mercedes eller skoda
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 1385 gange
100 point
Dato : 29-05-07 18:48

Står og skal vælge mellem 2 biler..
1 skoda superb 2004 2,5 v6 tdi manuelt gear 200000km(fuld service osv osv..Pris underordnet
2 mercedes 250d/124 1992 import bil fejlfri og rustfri fuld service og kun 250000 km aut gear og som ny indvendig og udvendig..
Nr 2 er jo næsten uopslidelig og komfort og plads tiltaler mig meget nr 1 har jeg ikke det store at læne mig opad..
Hvad skal man vælge kører 300 km om dagen,skal beholde bilen i del år ..
Kender ikke lige en superbs svagheder
Afgifter og forsikringer gidder jeg ikke diskutere da det er underordnet
Mvh alex

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-07 18:54

Jeg ville valgt skodaen.Gammel bil =problemer.Og det vil du få.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-07 18:57

En sådan gammel fin Mercedes skal ikke køre 300 km om dagen Den skal luftes om søndagen hvis det er fint vær..
alimak

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-05-07 19:00

Du skal tænke i stabilitet og kørselskomfort.
Kører selv med automatgear, og synes det er dejligt og bekvemt.
Ingen tvivl , -du skal køre med stjerne. Du ved mænd/kvinder med hjerne kører med stjerne.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-07 19:03

Du har jo valgt:-?
Men jeg ville nu alligevel råde dig til at købe Skodaen, De holder jo mange år Flere end Mercedes

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 29-05-07 19:07

Jeg kender ikke v6 tdi motoren særligt godt dog har jeg set nogle til salg med renoveret topstykker,hvilket ikke lyder særligt spændende..
Hvad har skodaen ellers af skavanker andet end modellen ikke er så udbredt..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-07 19:13

Mercedes kan alle reparere - hvor som helst.
300 om dagen (evt. i kø) ......................................automatgear.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 19:45

Citat
Afgifter og forsikringer gidder jeg ikke diskutere da det er underordnet

Hvordan kan det være underordnet ????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-05-07 19:54

Du skal naturligvis købe Mercedes frem for en discount vw.

Mercedesen er er bygget til at kunne køre 500.000 km, kan repareres af enhver, eneste ulempe er at stumperne koster lidt mere.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 29-05-07 20:02

Jeg har kø kørsel og merceren er gennemgået af en anden en sælger og der er ikke et eneste anke punkt,skodaen har min interesse da jeg kan få en god byttepris på min egen bil hvis jeg køber den..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-05-07 20:17

"god byttepris" = overpris for det du køber

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-07 21:17

En Skoda superb og svagheder.......hele bilen i forhold til en Mercer

Den Skoda er kørt ned til sokkeholderen i løbet af et par år, også selv om der kostes på den i mellemtiden

Mercedes har kun 250000 på klokken, (5-600000 km i den endnu hvis du behandler den ordentligt) den er jo næsten kun lige kørt til, hvor Skodaen med de 200000 er endda særdeles meget brugt

Du bør godt nok end ikke overveje en Skoda til fordel for sådan et MB-tilbud når afgifter og forsikring er underordnet....bare du husker at få MBen godt rustbeskyttet....det gælder for ALLE importbiler.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 29-05-07 21:45

Merceren har allerede propper i stolper fra rustbeskyttelse og der er heller ingen bobler at se i inderskærm kanten,bilen er som ny indvendig og alt på motoren har den sædvanelige blanke metalfarve(rør spændbånd osv osv),eneste anke den har er at den har manuelle vinduer..Iøvrigt koster den 3500 halvårligt i vægtafgift cirka..
mvh alex

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-07 23:05

Herregud da, manuelle vinduer.....hvis det er det eneste problem, bør du da ikke betænke dig et minut .....ellers kan det vist bygges i med elektrisk op/nedrul, selv om det er en lidt omstændelig affære

Og vægtafgiften opkræves kvartårlig når det er i den vægtklasse (personbil mellem 1301 og 1500 kg egenvægt og på diesel)... : 1880 i kvartalet

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-07 23:13

Citat
Afgifter og forsikringer gidder jeg ikke diskutere da det er underordnet

Hvem skal du egentlig overbevise.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-05-07 00:08

Det eneste, der kan bekymre mig ved MB'en er automatgearet, da det er ret dyrt, når det går. Men dova kan sikkert fortælle lidt om levetiden på det.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-05-07 01:05

At bilen er pen og velholdt betyder ikke at du ikke vil få problemer med den.Jeg har en ven der ikke har forstand på biler men vaske og polere det kan han.Han køber gamle biler for 5000kr bruger nogle dage på og vaske og polere og dække over rust og andre mangler.Så sælger han bilen for 20000-25000kr.Og bare griner af de der ringer og klager og vil have penge tilbage fordi bilen er rådden. Ikke gør som så mange andre, ser sig blind på den stjærne der er på frontklappen.
alimak

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-07 03:41

alimak, nu er den bil som den der spørges til her, sikkert i noget anderledes stand og prisklasse end det du omtaler der....

Man kan sagtens se om der er gjort forsøg på at skjule noget......
Jeg har set mange af den slags importbiler og de er virkelig flere klasser bedre end tilsvarende årgange der har kørt her i landet fra ny.

hjkofoed

Ved ikke om du har hørt om problemer med automatgear på MB....jeg har ikke...de 124ere er næsten uopslidelige.....Mercedes har haft nogen problemer med brændstofpumperne og andre ting på den nyere lille C-klasse....men 124eren, der plejer ikke være noget med dem.....udover selvfølgelig alm. slitage efter mange hundrede tusinde kilometers kørsel.

At jeg så generelt ikke er vild med automatgear på mercedes fordi bilen bliver lidt dyrere at køre i og det piller lidt af ydeevnen, er noget andet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bodypaint

Dato : 14-06-07 16:30

En gammel Mercedes er jo næsten danskernes yndlings brugtbil. Det flyder jo med de gamle over det hele. Mange er dårlige, men din ser jo ud som om det er verdens bedste bil.

Jeg ville nu nok selv tage Skodaen. Superb er bygget over den gamle Passat og det er jo en bil danskerne var/er glade for. Der er ikke købt så mange af dem da den nye Octavia kom frem og så ser Superb lidt gammel ud. Jeg synes nu stadig det er en fin bil. Det er faktisk bare en VW Passat der er 10 cm længere og bygget i Tjekkiet + finurligheder som paraplyholder etc. Den gamle Passat skulle køre som et badekar, så det gør Superb nok også.

Det kan godt være Merceren ikke er dårlig nu, men hvis du får problemer med den bliver det meget dyrt! Og huske at man ikke kan stole på sælgere.

Men du har jo bestemt dig for Merceren så tillykke med det. Entusiasten ville tager MB. Den fornuftige ville tage Superb.

Test af Superb: http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=566

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 14-06-07 21:20

Tak for svaret dova.