/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rensning af skum madras
Fra : linde63
Vist : 4857 gange
50 point
Dato : 29-05-07 18:31

Hej, Har været så uheldig at hunden har kastet op i vores seng hvor der er skum madrasser.
Selvom det er en uge siden, og jeg har forsøgt mig med at tage betrækket af og vaske madrassen med vand, lugter det stadig fælt i madrassen.

Er der nogen der har en god fremgangsmåde når skummet har suget denne ildelugtende substans til sig ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-07 18:55

Jeg tror ikke der er noget der hjælper. De små hulrum kan jo ikke renses. Køb en ny :-?
Den holder selfølgelig op med at lugte når det er tørret ind men -
Så dyr er en skumgummimadras vel ikke.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-05-07 19:09

Jeg har tidligere med held brugt en vax maskine - altså en vådstøvsuger til det samme, men der er nok ikke garanti for at du får det hele med.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-07 19:22

Ny madras

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-07 20:00

Du kan prøve at hælde Rodalon på madrassen. Men det skal trække lige så langt ned, som opkastet har været. Og så er du nødt til at skylle Rodalonen ud igen. Det er svært at få helt af, men jeg tror faktisk ikke, det skader madrassen, hvis der sidder lidt tilbage. Og der kommer jo betræk, madrasbeskytter (?) og lagen på bagefter, så i kan ikke komme i forbindelse med det. Ellers prøv først og hæld eddike igennem madrassen. Både eddike og Rodalon tager lugten. Men eddiken lugeter jo også, selv om det er af noget andet.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 29-05-07 20:12

Netto har blå rodalon i denne uge.

Godkendelse af svar
Fra : linde63

Dato : 29-05-07 20:28

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 29-05-07 20:40

Selv tak.