/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
spørgsmål angående smerter?
Fra : lineaaenjensen
Vist : 964 gange
50 point
Dato : 29-05-07 16:32

hej hej alle sammen jeg ville lige hører om der er nogen der ved noget om kroniske smerter???

med venlig hilsen Line Aaen Jensen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-05-07 16:36

Hej.

Jeg ved noget om kroniske smerter og er, i øjeblikket, tilknyttet en smerteklinik.

MEN - smerter og smerteoplevelsen er helt individuel og derfor er det slet ikke sikkert at jeg kan svare dig på et evt. spørgsmål. Men prøv

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 29-05-07 17:25

Hej....

Kender også meget til kroniske smerter, så spørg bare...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-05-07 18:22

Også jeg kender til kroniske smerter, men du må hellere lige uddybe dit spørgsmål lidt.
Hvad vil du vide eller høre mere om??

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 30-05-07 11:06

hej alle sammen
tak for i svarede på min henvendelse. det jeg gerne vil vide mere om er angående hvad jeg nu skal igennem på smerteklinikken??? og kan man starte på et arbejde igen efter man er i behandling, eller går man stadig sygmeldt?? jeg har nemlig hørt meget om dem der får konstateret kroniske smerter ikke kommer på arbejde igen og nogle kommer i flex job, men får man så stadig en ordenlig indtjening hvis man vil have børn??? jeg synes selv det er tidlig der er snak om at jeg skal stemples som kronisk da jeg kun er 24, men som det er i dag kan jeg ikke holde ud til at gå på arbejde.... hvordan får man hverdagen til at fungere??? hvad foregår det på en smerterklinik???
kommer man nogensinde over det?? kender i nogen der e i samme situration som mig, hvor lægerne ikke kan finde noget og så vil sende mig på smerterklinik???

på forhånd tak Line

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-05-07 13:00

Hej igen.

Jeg er, som skrevet, tilknyttet en smerteklinik på et hospital, jeg vidste heller ikke noget om hvad der foregår på sådan en

Jge oprettede et spørgsmål herinde desangående og da jeg havde været på mit første besøg på smerteklinikken, skrev jeg i tråden, hvordan det var og hvad der foregik, det kan du læse om i mit link, her:

http://www.kandu.dk/Spg101731.aspx

M.h.t. tiden efter, så er jeg stadig midt i behandlingen og kender intet til tiden efter - MEN...igen: smerten og oplevelsen af den er SÅ individuel, så jeg kan ikke tro at nogen kan give dig et svar.

Men læs det jeg skrev i den gamle tråd, der får du i hvert fald svar på hvad der foregår på en smerteklinik

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-05-07 13:02

Forresten skal du vide at der er ca. to års ventetid på at komme i beh. for kroniske smerter på en Smerteklinik. Jeg ventede i de to år.
Der er (heldigvis) en helt anden ventetid for Cancerpatienter.

/Dorthe

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 30-05-07 13:29

Hej vil lige komme med en indskydelse omkring flexjob,,, som jeg iøjeblikket går og venter på.. jeg må arbejde 3 timer dagligt og det er ikke meget, men det flexjob jeg evt. får...da betaler kommunen 1/3 af lønnen og firmaet 2/3 af lønnen og jeg får derfor fuld løn på 37 timer selvom jeg egentlig kun er der der 15 timer ugentligt....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-06-07 23:32

hmm? Vi er nogle stykker der har svaret dig nu men ingen reaktion fra dig??

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 04-06-07 20:34

hej alle sammen
tak for i svarer mig angående kronisk smerter. det er dejlig man kan skrive ned og får forskellige svar angående alt mulig...
jeg er ked af at hører der er så lang ventetid på at komme på sådan en klinik, men hvad så når man er kommet ind hvor lang tid går der så inden der sker noget med en???
okey jeg skal ikke være bange for ikke at kunne leve ved at kom på flex job hvis nu, da jeg får udbetalt for 37 timer, det er dejligt at hører noget om det da kommunen ikke rigtig svarer på mine spørgsmål.
jeg har læst din side dorthe, der stod meget godt om de ting jeg gerne ville vide, tak for synet...
kan man på ingen måde komme til på smerteklinik inden 2 år??? jeg synes det er lang tid at vente og gå hjemme med smerter, og ingen penge tjene (får kontanthjælp for lægerne ikke kan
finde ud af hvad jeg har ondt af, og så bliver man smidt ud af sygedag penge) har snakket men min fagforening angående om de kan hjælpe økonomisk....
mange hilsner Line

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 05-06-07 11:16

Jeg har også selv gået på en privat smerteklinik og der er ikke 2 års ventetid, jeg ventede kun 2 mdr. bare en indskydelse...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-06-07 12:38

Hej igen Line.

Jeg ser at der er kommet et indlæg fra jtj45, som kun ventede i to måneder. Det var så på en privat smerteklinik - det kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke kender noget til det.
Jeg ventede på Hospitalernes smerteklinikker, ventetiden var 2 år på dem og det var så det jeg kom til at vente.
SURT - ja, men da jeg har haft disse enerverende smerter siden 1973, så var de to år såmænd til at overleve alligevel.

Jeg synes det er godt at der er helt anderledes ventetid for cancerpatienter på hosapitalernes smerteklinikker (det har jeg 110% forståelse for!) - jeg synes osse at det er godt at der findes private smerteklinikker, hvor ventetiden er mere overskuelig, dem har jeg ikke hørt om før. Hvoirdan fungerer det? Skal man have henvisning af egen praktiserende læge og betaler man så selv?

Jeg er, lige nu, i en forsøgsperiode hvor vi prøver forskellige tiltag, indtil nu, dog uden virkning - men jeg har dog stadig håb om at vi vil støde på et eller andet som kan kappe toppen af smertehelvedet, så jeg kan få et lidt mere normalt liv.

Line - det aller første du skal gøre, hvis du vil tilknyttes en af hospitalerne smerteklinikker, det er at blive henvist til dem af din egen praktiserende læge. Jeg ved ikke om smerteklinikkerne går ind når årsagen til dine smerter, ikke er fastslået. Men dte ved din læge alt om. Jeg synes ikke rigtigt at jeg har indtryk af at smerteklinikken går ind og diagnosticerer - men jeg ved det ikke.

God Grundlovsdag til alle

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 05-06-07 19:17

hej hej

må jeg have lov til at spørge hvor i kommer fra??? hvad i fejler???
betaler man selv hvis man vil på privat smerteklinik og hvad koster det ca??? går i heller ikke på arbejde eller har i fået nogle piller som gør i kan lidt om dagen??
jeg skal til samtale igen på hjørring sygehus her den 26/6 angående hvad der så skal ske, det kan jo være de har fundet ud af noget andet der skal tjekkes først inden de henvise mig til smerteklinik???
jeg kan ikke holde til at gå på arbejde som det er nu pga smerter i nedre del af maven, og jeg blev jo opereret den 24/5 uden helt til at finde ud af hvad hvad jeg fejlede men lidt fik jeg dog et sår hvor stingene gik op 2 dage efter jeg kom hjem og nu med betændelse i....
forsat god dag til alle

mange hilsner Line