/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import med videresalg til ande
Fra : joker
Vist : 1051 gange
100 point
Dato : 28-05-07 21:25

Hejsa

Jeg har tidligere importeret 4-hjulede ATV køretøjer hjem fra Kina, hvilket gik udemærket. Det er dog 3 år siden og jeg har lykkeligt glemt forretningsgangen.

Problem:

Jeg vil importere store ATV'er fra Kina, disse skal videresælges til skovbrug i Sverige.

Jeg menes at kunne huske, at jeg sidst betalt toldsats for import af motorcykler (6 %). Jeg modtog så et eller andet certificat fra Kina, som speditøren skulle se, så jeg slap med 3 %... hvad var det for et certifikat? Denne gang vil jeg fosøge at få dem hjem under tariffen for traktorer, da den er toldfri.

Jeg bliver afkrævet 25% importmoms, ved import til DK, dette får virksomheden derefter fradrag for... MEN de skal sælges til registrede skovbrug i Sverige. Jeg mener at have læst, at jeg ikke skal betale importmoms når det blot er til levering i DK, men ikke til salg.... kan det passe eller er jeg helt ude i skoven ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 21:34

Send den videre til
www.skat.dk

Kommentar
Fra : joker

Dato : 28-05-07 21:51

hmmm, ja god idé... men det kunne jo tænkes at der sad en med en fantastisk viden om netop dette.

Hvis jeg ringer til T&S, så bliver jeg viderestillet 15 gange, hvorefter jeg bliver bedt om, at ringe en anden dag. Hvis jeg skriver en mail, så slipper de nemt om det... de undlader blot at svare på den.

Min erfaring med T&S er desværre ikke det samme som Kristian Jensens idyliske billede om et pålideligt og hjælpsomt serviceorgan.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 22:14

En anden mulighed.
http://www.tax.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 09:06

Citat
Det er dog 3 år siden og jeg har lykkeligt glemt forretningsgangen.

For tidlig DEMENS

Du har vel dine papirer fra dengang endnu....

Kommentar
Fra : hjalte95

Dato : 29-05-07 21:40

Citat
Denne gang vil jeg fosøge at få dem hjem under tariffen for traktorer, da den er toldfri.

Det er den kun såfremt traktorerne er til det danske landbrug - hvilket disse jo ikke er..

Mig bekendt korrekt at der ikke skal betales importmoms hvis du aldrig
udbyder varene i DK.
Jeg tror dog ikke slipper du udenom de 6% (3%) toldsats - Hvis altså du for dem registret som traktorer, hvilket jeg tvivler på..

Desuden skal du overveje om den varegruppe du vil indføre ATV'erne under i Sverige er toldafgiftsfri, der er nemlig relativt høje indførselsafgifter på nogle varer i Sverige - en ting der i øvrigt har været vendt flere gange i EU.