/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Programmer svarer ikke
Fra : frumøller
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 28-05-07 20:42

Jeg er efterhånden tit ude for, at når jeg vil lukke et program - eller for den sags skyld også åbne et, ja, så svarer det ikke. Den eneste måde, jeg kan komme videre på er at gå ind i jobliste og vælge "afslut program".

Hvad kan der være galt? Og hvad gør jeg for at få systemet til at køre iproblemfrit igen?

Er der nogen, som har et bud?

På forhånd rigtig mange gode TAK!!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-07 20:52

"Programmet svarer ikke" er ikke nødvendigvis altid rigtigt.

Windows er indrettet på den møde, at kørende programmer - løbende - skal "svare tilbage" til styresystemet, om de er "i live".

Hvis de er travlt "optaget", har de ikke "tid" til at "svare", og så tror "Windows" at de "ikke svarer".

Jeg lader dem blot køre, til de er "færdige".

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 28-05-07 21:02

Hej Bille!

Du er godt nok hurtig .. Jeg sendte spørgsmålet ud for måske 5 min. siden - ville lukke "udyret" - og så kom dit svar. ...

Jeg tror godt nok, du har ret, det er nok mig, der er for utålmodig! HAR tænkt lidt i samme baner, som du kommer frem med - og vil så fremover væbne mig med lidt mere ... nåe ja ..du ved godt, hvad jeg mener!!!

HVIS DET IKKE HJÆLPER KOMMER JEG NOK TILBAGE!!

Tusind tak for svaret.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-07 21:07

Jaaah, nogle er hurtige :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-07 21:18

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53 altid en god ide at køre almindelig vedligeholdelse på sin pc - det er ofte årsag til netop dit problem - et forsøg værd

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-05-07 21:23

Prøv at / SKIFTE OLIE________

Selv en LILLE puter, trænger til at få ryddet
godt og GRUNDIGT OP på.

Dine programmer kommer ikke til ''rende'' hurtigere
end HVAD du har af Malware/Virus.

VED_ DU ovehovet, hvad der TAGER din PC` kræfter
Har lagt det ud i tips, men du får den her.
Kan det hele, også i 30 dages ptøvetid

http://www.tune-up.com/

Eller`s KAN du FÅ en fornemmelse AF;= hvad der er galt
Og lav så lige en DISKOPRYDNING + FRAGMENTERING

Skal LIGE nævne, jeg blæste min PC
ren med trykluft, og det giver altså'' osse''
en hurtigere PC

Har du scannet for Virus/ spyware ?

Prøv www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 21:23

Kører cpu med fuld skrue, 100 % ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-05-07 21:29

Citat
jeg kan komme videre på er at gå ind i jobliste og vælge "afslut

Hvad hedder det ```der kører = IKKE ALT
kan nedlægges/stoppes og kører videre.

Men HVA det tager 5 minutter, og lige SKRIVE dette.
Ovennævnte________________
Og så kommer miridt.dk
SORRY____
Og sidder NETOP selv og scanner for

Hvilket for mit vedkommende kan tage flere timer:

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-05-07 21:31

Citat
Kører cpu med fuld skrue, 100 % ?

Min gør_ men den er PÅ FULD SCAN = o,s,v
Lige nu og her::: Ups___

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 29-05-07 10:15

Tak for alle svarene, som godt nok satte mig på arbejde...

Jo, jeg har hele antimolivitten inde og scanner for det hele mindst engang om ugen. Diskfragmenterer også jævnligt, så det er på plads.

M.h.t. diskoprydning - så var det nyt for mig - gjorde det derfor i dag. (Det tog da en hulens tid ...)

Har også downloaded "Tune up" - prøveversionen og har kørt det igennem. Det gik tjept, så det passer bedre til mit temperament! Hvis jeg bruger dette program, behøver jeg så også køre
den foreslåede diskoprydning og rydde op i Internet Explorer? Jeg mener, gør Tune up ikke det samme - men meget hurtigere?

Hvad mener I med, om CPU kører for fuld skrue?

Jeg er godt nok imponeret over alle de gode forslag, som I gutter er kommet med. Det er dejligt at kunne spørge nogen, men næsten endnu bedre er det, at nogen gider svare!

Derfor skal I alle have tusind mange tak. Jeg håber, jeg bliver fri for de "døde" programmer nu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-07 10:21

det er ikke altid godt med oprydningsprogrammer der downloades - men altid en god ide at køre den almindelige vedligeholdelse som her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53
(der kan du også melde dig til hvis du har lyst - kvit og frit )

Normalt er der en fejl der skal rettes hvis programmer nægter at svare - så er den hurtige (undersøg nu + ret fejl i filsystemet automatisk) en god ide lige at køre .

hvis du skal bruge yderligere programmer er det en god ide at spørge indtil det hvor du er sikker på at få kyndigt svar - bla ovennævnte link.

hvordan går det nu så ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-07 10:33

ps i og for sig er det en god ide hver dag at køre diskoprydning - og huske at gå ind i internet explorer og slette filer og cookies osv - plus samme sted at gå i avanceret og sætte hak i tøm mappen internet files når webbrowseren lukkes

desuden kan en langsom computer og have problemer med spyware - vira osv - derfor min henvisning til http://www.malwarecheck.dk/forum/ - hvor du kan gå ind i dette forum

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

og følge vejledningen og derefter lægge log i kategorien hijackthis logs

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-07 10:39

I Windows jobliste ser du nederst - cpu-brug xx%.
Står den på 100% er den gal.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-07 10:44

Det kan også hjælpe at defragmentere sidefilen.
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/PageDefrag.mspx

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 29-05-07 12:36

Jamen du godeste .. I kan godt nok det der ..

Mirit.dk spørger, hvordan det går nu? Jo tak, med alt det vedligeholdeshalløj jeg kørte i morges har puteren da haft travlt ... for mig har der ikke været tid til seriøst arbejde!!! Så det vides ikke endnu.
Skulle lige i byen for at købe ind, så jeg skal først i gang nu.

Du nævner også "den hurtige": Undersøg nu + ret fejl i filsystemet automatisk.
Hm ØØH: Spørger lige, hvordan gør jeg det?

Jeg har meldt mig ind på Malwarecheck, skal lige snuse lidt. Det ser meget interessant ud. Prøvede også lige viewtopic, men det kunne jeg ikke sådan lige hitte ud af. Mine anti ditten og datten programmer skulle da gerne holde mig fri for snavs, men jeg prøver lige spywarefri.dk også.

Tak til alle endnu engang - I er bare SUPER!!

CPU'en svinger lige nu mellem 0-5%, så det skulle vel være O.K.??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-07 12:58

En CPU på 0-5% er helt ok.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-07 14:24

Citat
Du nævner også "den hurtige": Undersøg nu + ret fejl i filsystemet automatisk.
Hm ØØH: Spørger lige, hvordan gør jeg det?

åbn denne computer - højreklik på drevet ( c er hoveddrev i de fleste tilfælde ) - fanebladet generelt kan du lige systemoprydde på hvis du har glemt det - fanebladet funktioner vælg undersøg nu - hak af i ret fejl i filsystemet automatisk - genstart og den kører den korte fejlretning

på malwarecheck.dk får du fuld vejledning til en hijackthis log her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 når du har fulgt den lægger du dit spørgsmål med kopie som omtalt her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=11&sid=53cd01a401a8280f8a8aee2bc69e2ca0 under nyt emne - du skal blot tilmelde dig så er det gratis for dig - siden er reklamefri osv (btw jeg kan ikke se du har tilmeldt dig da ???)

ps.. antivirus og firewalls osv er ingen garanti for at der ikke har sneget sig noget skidt ind desværre - derfor altid godt ind i mellem at få et check - plus råd og vejledning

ud i solen mens den endnu skinner - pyyyyhhh lummert vejr - gisp støn

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 29-05-07 15:09

Til Miriditdk

Tak igen - har bare ikke lige haft tid til at "lege"

Jo, jeg er meldt ind. Har lige sendt dig en mail.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-07 15:11

set og besvaret -

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 30-05-07 08:42

Lige en lille tilbagemelding ...

Efter at have "rettet fejl automatisk" - ryddet op i Internet Explorer samt kørt diskoprydning - så synes jeg altså, at hele systemet kører noget kvikkere. Indtil nu ihvertfald. Det vil jeg gøre fremover og takker for rådet. Har ingen bøvl haft endnu ....

Dejligt at lære noget nyt!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-07 09:03

det lyder godt frumøller