/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot 406 er sløv.
Fra : smutter50
Vist : 1568 gange
500 point
Dato : 28-05-07 17:28

Min peugeot 406 er meget sløv i 2. gear. Der sker ligesom ikke noget, når man træder på speederen. Det går faktisk meget godt i 1. 3. og 4. Bilen har kørt 174.000 og er fra 1997.
Samtidig står køleren på ca. 100 grader. Den har altid stået på 90, og mangler ikke kølervædske.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-07 17:42

Hvis det er en diesel er det måske turboen er defekt, eller kan også være din luftmængde måler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 28-05-07 17:48

Det er ikke en diesel...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 17:50

Turbo ? i en 406-er.
Køleren er nok tilstoppet, derfor de 100 gr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-05-07 17:53

Altså nu skulle man jo ikke mene, at en bil kun bliver sløv i 2. gear

Men bilen virker sløv og bliver varmere end den plejer, uden at mangle kølervæske.

Formoder du også har tjekket, at den ikke mangler motorolie ?

Hvad med noget så simpelt, om den "hænger" lidt i bremserne ??
Det går jo ud over trækkraften og motoren vil blive varmere fordi den skal slæbe noget mere.

Er det forresten benzin eller diesel.

hvis det er benzin kan en for mager blanding medføre effekttab og varmere motor.

mvh dova

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 28-05-07 18:01

Der er ikke turbo på, den får sammen benzin som den plejer (95 blyfri), og der er olie på.
Den klikker lidt i ventilerne (16 V).

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-05-07 18:24

Citat
Den klikker lidt i ventilerne

Er det noget den er begyndt på samtidig med effekttab og varmere motor??

Det er vel ikke din tandrem der er blevet så slap, at den er "hoppet en tak"

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-07 19:48

Vandpumpen kan også være skyld i den høje temp.
Tag et mål på kompressionen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-05-07 22:11

Jeg har hørt om et par stykker, hvor deres peugeot kørte på "nød program", så bliver den sløv.

Begge gange skulle den en tur på autoriseret værksted og have deres computer halløj koblet til for at rette fejlen. Ved ikke helt om det passer.. Men det skulle ikke undre mig

- Anden

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 28-05-07 22:12

Hvis den ikke koger, betyder temperaturen ikke noget, det er jo blevet sommer. Jeg synes at du skal køre på værksted og få kontrolleret tænding og accellerationspumpen, det kan være den får for lidt når den i 2. gear skal op i omdrejninger. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 29-05-07 11:44

Du må lige fortælle lidt mere.
Hvor gammel ?
Er den med indsprøjtning ?

Er de 100 ° målt med et rigtigt termometer, eller er det bare bilens instrument ?
Har du nogensinde brugt kølertætner ?
falder temperaturen hvis du lukker fuldt op for kabinevarmen , med fuld blæser ?

rigtig glucolblanding i en trykkøler, koger ikke ved 100°.

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 17-06-07 16:44

Tak for svaret transor. Omend lidt sent. Har været på værksted. Du "ramte" tættest. Ny køler, og målt med computer...