/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
norsk skovkat
Fra : hotstuff_II
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 28-05-07 15:39

må man gerne klippe sin kat. altså bare studse de lange hår??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-05-07 15:49

Hvorfor skulle man det?
Jeg har ikke prøvet siden jeg var 5 år - - Jeg måtte altså ikke!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-05-07 17:08

hejsa

prøv at stille dit spørgsmål i katte-forum.dk der er rigtig mange derinde der har forstand på katte især race katte

venlig hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-07 21:02

Ja, det må du godt, men lidt synd er det, synes jeg. Det er nettop Skovkattens pels og manke samt "bukser" der gør den så flot og staselig!
Hvis din kat også får lov til at færdes udenfor, skal du ikke klippe den, da den har brug for sin vinterpels når det er koldt og regnfuldt.
Hvis det drejer sig om at katten får hårknuder i pelsen, er det fordi du ikke reder de døde hår godt nok eller tit nok ud. Om foråret skifter Skovkatten fra vinterpels til sommerpels. I denne periode fælder den, og da er det meget vigtig at rede den både tit og ofte. Brug ikke en børste, men to forksellige kamme med forskellige tæthed i tænderne (på kammen). Sørg for at købe kamme som går helt ned i dybden af pelsen og ikke de billige kamme, der bare reder overfladisk i pelsen. (Det har noget med tilslibningen af hver enkelt "tand" at gøre).
Hvis det drejer sig om en lille smule pels der skal klippes, f.eks. fordi noget afføring sidder fast, - så er det helt i orden at klippe lidt bagi.
MVH Akle

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 02-06-07 11:01

Hvorfore vil du det ???

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff_II

Dato : 13-06-07 15:36

Tak for svaret, det helt super<:)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-06-07 16:20

Selv tak - og nyd dine dejlige katte - eller er der kun én?
Fortsat god sommer!
MVH Akle