/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket kamera.....max 5000kr
Fra : tararam
Vist : 755 gange
200 point
Dato : 28-05-07 13:17

Jeg er forvirret i denne jungle af kameraer og udbud. Jeg elsker at fotografere og vil spendere 5000kr på et nyt kamera. Hvad er det ultimative indenfor dette beløb.
Må gerne være digital spejlrefleks.
Har i set nogle gode tilbud i jeres lokal aviser lige nu, så giv mig et tip, evt forretning eller hjemmeside.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-05-07 13:27

Fandt f.eks lige dette.......

lyder det ikke meget godt ?

http://www.photocare.dk/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-05-07 13:31

www.digit.no
http://www.dpreview.com/
www.fotokritik
Der kan du undersøge hvad der er godt.

Jeg køber via nettet, der hvor jeg kan afhente varen. (og bytte noget med fejl)

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 28-05-07 13:37

Det bedste du kan gøre er at studere anmeldelserne af diverse kameraer grundigt og kan du engelsk får du en gennemgribende test tilsyneladende fuldstændigt objektivt, idet testen er baseret på adskillige bestemte kriterier hvor resultatet kan ses ofte direkte sammenlignet med andre kameraers ydelser som ligger i samme prisklasse.

De anbefalinger du vil få af vore indlæg er jo ofte mest subjektive, jeg f.eks. sværger til Canon som jo har nogle pragtfulde spejlrefleksapparater som du kan se testet meget grundigt sammen med andre seriøse mærker på

http://www.dpreview.com/ og
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-05-07 13:40

Det er svært at vælge for andre, så hvis du går til photocare, og fortæller hvad du stiller af krav til det kamera du ønsker dig, så vil de også komme til et reelt resultat. For 5000 kr, findes der mange gode kameraer.
Opløsningen på 5 til 6 Megapixel, rækker til de fleste. Men hvis du har for øje at lave mandshøje fotostater, ja så vil et par millioner pixel mere, nok være at fortrække.
Husk at se bort fra digital zoom. Sats på optisk zoom.

Prøv også at søge på www.qxl.dk her findes der mange gode tilbud (har selv købt vare der flere gange til en pris alle kan være med).

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 28-05-07 14:12

Jeg har altid handlet på nettet - men da jeg sidst købte kamera, prøvede jeg min fotohandler: Fortalte ham, at jeg ville købe et Nikon D70 og havde et tilbud på så og så mange kroner. Han matchede prisen, og jeg fik fordelen af dansk support, vejledning og service.
Hvis du har råd til det, vil jeg VARMT anbefale at gå efter digital spejlrefleks, hvor du senere kan supplere med mange spændende optikker. Hvilket mærke det skal være er meget en smagssag, med de gamle hæderkronede som Nikon og Canon HAR altså større sortiment og større sikkerhed en mange andre.
KH Karsten

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 28-05-07 17:02

For at få det fulde udbytte af et digitalt spejlrefleks, er det næsten et must, at skulle investere i ekstra objektiver....og så er de 5000,- budgettet lyder på forsvundet for længst.

M.h.t. det Olympus der linkes til, må man håbe, at det er bedre end Olympus' nye ultrazoom.....for det er bestemt ikke noget at prale af

Et godt alternativ til et spejlrefleks ville være det her, det klarer de fleste situationer, både "meget tæt på" og "meget langt væk fra" billeder:

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=750

En forbedret udgave af Canons meget populære ultrazoomserie, og på dette er der mulighed for montering af ekstra flash

M.h.t. spejlrefleks i prisklassen, vil jeg anbefale Canons EOS 350 D (er Canonfan, men Nikons D40 fås vist til nogenlunde samme pris, men Canon'en er bedre end det, de større Nikonmodeller er noget dyrere)

http://dk.kelkoo.com/b/a/ssc_100164013_canon_eos_350d.html

Nogen gange køres der "pakketilbud" på dem, så der for et mindre beløb oveni, følger et ekstra objektiv med.

mvh dova

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 28-05-07 23:09

Prøv at kigge på:

http://www.edbpriser.dk

Klik på "Hardware", der efter på "Digital kamera" så får du noget der ligner de billigste tilbud i landet.

Good Luck

Finn

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-05-07 00:45

En anden god mulighed for at orientere sig er at købe Digitalfoto eller bedre at gå på biblioteket og der læse bladets anmeldelser af de nye kameraer. Da det vælter ind i landet med nye modeller næsten hver uge vil det være nyttigt at læse anmeldelserne i de sidste 6 - 7 numre, det er overkommeligt og du vil opdage at jo mere viden du erhverver dig jo vanskeligere er det at træffe en beslutning.
Når alt kommer til alt er det først når man har købt kameraet at man erfarer om det lever op til det man forventede. De fleste må gennem flere køb og salg før de finder det rigtige for dem.
Vi ved ikke hvad du har haft af kamera før, men hvis du har benyttet apparater der har kostet omkring et par tusinde så er det et stort spring at tage op til 5000 kr. Viser det sig at du ikke bliver glad for det er tabet ret stort, hvis du har givet fuld pris.
Du skal regne med at hvis du vil sælge det igen efter f.eks. 1 år må du regne med et tab på et par tusinde.
Severinos forslag om at handle på QXL og købe et godt kamera der er en udmærket ide som jeg selv har gode erfaringer med.
Husk at kameraet bør fremtræde som nyt helst ikke meget ældre end ca. 1 år og der skal være kvittering på det bl.a. af hensyn til garantien, så vil du hvis ikke du bliver glad for det kunne sælge det igen uden at tabe væsentligt på det.
Der er utroligt mange mennesker som hele tiden vil have den seneste model selv om der oftest kun er ændret ganske lidt og de er åbenbart parat til at tage det ret store tab.
Du bør kun købe hvor du har mulighed for selv at afhente det, både for at sikre dig at kameraet er i orden, men også for at være sikker på overhovedet at få det.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-06-07 19:49

Tak for svaret dova.