/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
redelegere
Fra : taliskoko
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 28-05-07 11:48

Hvis jeg bestiller redelegeren hos DK-hostmaster, kan jeg så stadig bruger den oprindelig side, indtil jeg ændre servernavnet eller uplaoder hos den nye udbyder??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-07 11:57

Sort snak. Prøv lige at fortælle, hvad det er du vil.

"Redelegere" - aldrig hørt om det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-07 12:05

Er 'redelegere' det samme som en omdirigering?

Hvis det er tilfældet vil du ikke kunne bruge 'det gamle' domænenavn uden at ændre servernavn til det nye domæne eller up-loade til den nye server (host).

Alle forsøg på at nå det 'gamle' domænenavn vil jo føre til visning af det 'nye', selvom du har 'ret' til at bruge begge domænenavne.

Hvis 'redelegering' betyder at du blot 'sletter' dit krav på 'det gamle' domæne navn til fordel for du sætter dig på et nyt domænenavn? Tjaeh... så vil jeg mene, at dit 'gamle site' ryger til de evige 'Internet Explorer kan ikke vise websiden.' marker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-05-07 12:12
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-05-07 12:16

Hvad betyder" redelegeres"?
At redelegere betyder, at flytte et domæne fra én udbyder til en anden udbyder.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-05-07 12:24

Citat
kan jeg så stadig bruger den oprindelig side

Ja, det kan du sagtens, men du skal - naturligvis - have rettigheder til begge (eller flere) domæner.
Disse skal selvklart være "i drift".
Det nemmeste er at lade din udbyder klare det med DK-hostmaster, idet der er nogle tekniske detaljer, der skal oplyses, som f.eks. navnet på server m.m.
Det kræver - ligeså naturligt - at den oprindelige side ligger hos din udbyder. Den nye adresse peger blot på den gamle side.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-05-07 12:46

brokke44:

Vi tager den lige i pap:

Jeg vil gerne have ny udbyder, men har ikke lige tid til at flytte hjemmesiden.

Men kan jeg lave alt det forberedende med at redelegere(og DK-hostmaster),
men at folk så stadig kan se min side som ligger hos Surftown idag, selvom der ér redelegeret.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 28-05-07 13:00

nu ved jeg ikke hvor lang tid du skal bruge inden du kan flytte hjemmesiden,
men da du skal godkende en redelegering ved DK-hoastmaster kan du jo blot
lade være med at godkende redelegeringen før du kan flytte hjemmesiden.
Altså, køb et nyt webhotel, bed om redelegering af dit domæne og vent til du kan flytte hjemmesiden. Blot ved jeg ikke hvor længe du kan vente inden du skal delegere.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-07 13:07

Nej, så kan du ikke - forstår, at du vil beholde samme domænenavn.

Idet du autoriserer redelegeringen hos DK-hostmaster flytter dit domæne jo til ny navneserver og så vil siden ikke længere være tilgængelig.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 28-05-07 16:14

du kan flytte nameservice til gratisdns, så kan du altid pege på det webhotel, hvor din hjemmeside ligger.

www.gratisdns.dk

tillid til webhotellet er godt - (egen)kontrol er bedre

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 28-05-07 18:20

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-05-07 22:26

Selv tak - jeg gik vist lidt fejl af hensigten i det første svar !!!