/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Manglende adgang til computer!
Fra : LottaJ
Vist : 575 gange
500 point
Dato : 28-05-07 10:05

Hej!

Jeg har oprettet et hjemmenetvæk til deling af filer og printer. Det drejer sig om en stationær (1) og to bærbare computere (2+3).

Alle er medlem af den samme arbejdsgruppe og er synlige for hinanden. MEN der er ingen adgang til nr. 1, ingen mulighed for at åbne og se mapper. Derimod 2+3 virker fint, her kan redigeres og indsættes nye filer uden problemer. Endda fra nr. 1.

Er der et eller andet sted man skal tillade adgang til computerens delte mapper, UDOVER i egenskaber - deling - del denne mappe - tillad netværksbrugere at ændre mine filer.

Hver gang jeg forsøger at åbne den stationære (1) fra de bærbare får jeg en advarsel om:

"(1) er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource.
Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov at anvende den anmodede logontype fra denne computer."

Håber nogen kan hjælpe...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-05-07 10:16

Du deler vel mapper på alle tre maskiner ???
For du kan jo kun se de mapper der er delte.!

Når du deler mapper, bør du kun dele så du kan læse og hente kopi af filer fra anden maskine, netop for at sikre at der utilsigtet bliver slettet noget.
Så kan du have en enkelt mappe på hver maskine, hvor der både kan læses og skrives i fra anden maskine, så du har en overførings mulighed.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-05-07 10:19

Hver enkelt computer har mappe til deling, men kun mapperne fra 2+3 er der adgang til.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 10:38

Det er computer 1 det er galt med klik på denne computer på computer 1/ klik på netværkstedet/ klik på Vis arbejdsgruppecomputer her skulle du gerne se alle de computer du har koblet til computer 1

dr.dem

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-05-07 10:43

Det kan jeg også... De kommer frem og kan fint åbnes.

Men på 2+3 er 1'eren synlig, men der er ikke adgang til at åbne og se mapper...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 10:44

Gør det samme med computer 2

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-05-07 10:48

På 2'eren kan jeg se alle 3 netværkscomputere, men har kun adgang til 2+3.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 11:01

D.V.S. at når du er på computer 2 og kan se alle 3 arbejdsgrupper kan du ikke klikke på ikonet til computer 1 som du har startet netværkstedet fra. Så jeg tror at da du kørte netsetup.exe på computer 2 har du overskrevet den netsetup.exe du lavede på computer1. Tag nu alle 3 computer og slet netværkstedet som hedder computer 1 sæt memery stikket til computer 1 igen og kør netsetup.exe igen.
Så vi se hvad der så kommer ud af det.

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 11:02

Alså den netsetup du lavede på computer 2

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-05-07 11:06

Jeg prøver at slette det hele igen. Og Lave et nyt setup...

Vender tilbage, når jeg ved om det virker og når jeg lige har været nede at handle

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 11:08

Så skal du slette på alle tre computer og starte forfra husk og slette memory stikket også

dr.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-05-07 11:14

Jeg har lige prøvet:
Sat deling af printer på stationær comp.
Den har så en hånd.

På den bærbare:
netværksteder> printere og fax
tilføj printer > klik på + ud for stationær computernavn > nu skulle printeren dukke op.
http://peecee.dk/?id=48565

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-05-07 11:16

Og den gjorde det sku.........................

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 11:18

e.c jeg tror at hun har overskrevet netsetup 1 da hun kørte computer 2 og lavet en ny setup

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 11:20

Da 2+3 godt kan køre sammen

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 11:59

Det tager ellers kun 5 minutter at gå i fakta

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 28-05-07 13:57

Hvis du højreklikker på mappen du vil dele fra computer 1, hvilke mappe/bruger rettigheder er sat op?

Check så lige den delte mappe på computer 2 og 3 og sammenlign mappe/ bruger rettighederne.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 17:18

Det må være en stor FAKTA

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-07 18:31

dr_dem har givet det svar der skulle virke, men hvis det nu ikke gør det alligevel, hvad med så at prøve den indbyggede guide i Xp: Den plejer jo at få det hele til at virke og der i kan du bla vælge at dele printer med det samme.

Start - Netværksteder - Opret et hjemme og mindre kontor netværk - Næste - Næste - Andet Næste - Vælg den førte mulighed. Næste - Vælg computernavn m.m. Næste - SAMME arbejdsgruppe på alle 3 pcer. Næste - Slå fil- og udskriftdeling til Næste - Så er du næsten i hus. Hvis alle pcer køre med XP skal du IKKE lave en diskette da den er beregnet til indstillinger til andre styresystemer end XP. - Udfør

Når dette er udført på alle 3 pcer skal det virke og der er jo selvfølgelig en selvfølge at du er logget på som administrator på alle 3, når du kører guiden.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-05-07 18:58

Ja og så vi videre

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-05-07 17:45

øhhh er det hele kørt ned eller hvad?????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-07 20:08

Skal man sende en krans eller hvad

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-06-07 21:14

Citat
Jeg prøver at slette det hele igen. Og Lave et nyt setup...

Vender tilbage, når jeg ved om det virker og når jeg lige har været nede at handle

Dem er godt nok stor den butik

dr.dem