/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Suplement til ændret livsstil
Fra : Sillepigen
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 27-05-07 20:45

Hej kandu'er!
Jeg er i gang med et længerevarende vægttab, har nu været i gang i 1½ år og går det stille og roligt den rigtige vej. Men bikini-sæsonen nærmer sig. Og det ville jo være lækkert, hvis man for første gang nogensinde kunne snige sig i en bikini uden at skamme sig over sin krop.
Så jeg ville egentlig gerne have lidt mere fut i vægttabet.
Findes der noget - ikke slankemidler som sådan, da konsekvensen af dem efterhånden er gået op for de fleste af os - men noget, der kan sætte forbrændingen lidt op eller appetiten lidt ned.

Jeg har i forvejen godt gang i den sunde kost og uden stivelse - dog af andre årsager - og selvfølgelig masser af vand og motion. Så det er kun som suplement til dette

Kan nogen give et godt råd?
God sommer til alle

Kathrine...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 27-05-07 20:55

Det lyder for mig som om, at du gør, hvad der skal gøres... (hvis altså altså at du taler sandt) Så held og lykke med bikinien

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 21:01

Et par tips du måske kan bruge.

Hver time skal du hale din hula-hop ring frem og "lege" med den i 2 min. Ved godt det ikke giver det kanonstore vægttab, men dit stofskifte er på den måde i top hele dagen og din talje bliver endnu flottere. (yes gør det selv og det har givet gode resultater)

Prøv noget nyt : Tænk dig slank - altså jeg ved godt lyder helt ude i hampen, men hvis du læser engelsk så prøv http://www.scienceofbeingwell.net/ (gratis). Kan kun anbefale den.

Vand skal drikkes over hele dagen - en gang hver anden time ellers får du topmave (måske)

Tillykke med dit vægttab - det er bare fedt, når det lykkes.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-05-07 21:32

har selv været igennem turen. en rask cykeltur på 15 - 20 km om dagen var det der hjalp mig. og så en god del vilje til at sige nej til de søde sager.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-05-07 23:33

Nu kommer der givetvis et "råd" som dybest set er kendt af de fleste, men som man hurtigt "glemmer": BLIV (NY)FORELSKET!
Den dér med at leve af "kærlighed og kildevand" DEN HOLDER ALTSÅ VAND...hvis jeg må bruge det udtryk.

Du taber i løbet af ganske kort tid forholdsvis meget i vægt og omfang!
ved godt det ikke liiiige står i diatisten håndbog....meeeen effekten udebliver ikke, TRO MIG!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 27-05-07 23:54

PRØV AT GÅ IND PÅ HYPNOTISØR ALI HAMANNS HJEMMESIDE,
HAN SKRIVER OGSÅ FLERE GODE RÅD.

I SIDSTE ENDE ER DET JO NOGET DER FOREGÅR MERE I HOVEDET, END SULT I MAVEN, NÅR VI OVERSPISER.

http://www.ali-hamann.dk/appetit.asp

MVH
AG112

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 28-05-07 15:26

Tak for alle jeres svar.

Surfsusan: Det med vand en gang hver anden time: Vil det sige at man ikke må gå og drikke af det hele dagen, eller mener du at man mindst skal drikke noget hver anden time?

Jeg synes, jeg overholder det med at holde mig fra de søde sager, masser af motion og den kost jeg er blevet vejledt til godt, og det går også planmæssigt. Jeg nærmer mig det punkt, hvor jeg kan hoppe i bikinien, men savner stadig noget, der kunne sætte et ekstra skub i vægttabet, da det går lidt langsomt for tiden. Lidt utålmodig bliver man vel når metreologerne gang på gang fortæller hvor varm en sommer vi får i år

Kathrine

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-05-07 15:43

Vand: ved en normal hverdag er 1½ liter nok (vand i grønsager tæller med)

Det vand skal drikkes over hele dagen og ikke f.eks halvdelen når du vågner og så halvdelen om aftenen. Kroppen dehydrerer allerede efter 1½ times tid.

... og så et andet råd, når du er tørstig er det fordi kroppen trænger til vand og ikke energi, så når du er tørstig skal du kun drikke vand evt. med citron eller limesaft.

Selvfølgelig når du motionerer skal du drikke mere vand, men det ved du garanteret godt
... og under hedebølger skal vi naturligvis også drikker mere.

Lidt utålmodig er man vel altid, når man skal tabe sig

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 27-06-07 10:44

til pallenoc

har du hørt om kæreste kilo?!

når folk får en kærste tager de i gennemsnit 3-5 kilo på, meeen det ville sikkert være meget være hvis det ikke var for alt den sjov og ballade nyforelskede laver

dog har jeg hørt om en der tabte sig meget fordi hun begyndte at5 have rigtig meget sex, og da sillepige HAR gode kostvaner kunne det godt være en idé alligevel.