/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Meget gråd ved sovetid - hvad gør vi ?
Fra : ekyt
Vist : 709 gange
200 point
Dato : 21-01-03 11:39

Vi har en glad og aktiv datter på 7½ måned som græder meget hver gang hun bliver lagt i seng om aftenen. Hun kommer op kl. 7.00 og sover ca.3-4 timer i løbet af dagen. Det er som regel 1-1½ time om formiddagen og så igen nogle timer fra kl. 14.00 altid i barnevognen udenfor. Efter aftensmad og bad får hun en flaske væling og ved 21.00-21.30 tiden lidt bryst - hvis hun falder i søvn ved brystet og vi får hende lagt i seng uden at hun vågner - sover hun til næste morgen ellers er helvede løs. I alle bøger står der at man skal lade dem græde og gå ind til barnet hver 10-15 min. og putte det igen - men vores lille datter græder så voldsomt at hverken hun eller vi kan tænke...... Har du et råd der måske virker ! Det skal lige nævnes at hun har fået 2 tænder - så måske går det helt af sig selv når vi er over den fase..... hvad ved jeg - det er mit første barn.
Tak for hjælpen.
ekyt

Kommentar
Fra : jehg

Dato : 21-01-03 11:54

Vi havde samme problem med vores. Vi fik det godt råd at låne en bog med titlen "godnat og sov godt". Efter lidt prøven frem og tilbage så løste problemet sig. Vi har ikke haft problemer siden og de er nu 2 1/2 år. Absolut værd at prøve.

Hilsen

Jehg

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-03 14:03

Er det kolik? Vi havde stor stor gavn af zoneterapi. To gange så var problemet væk. Vi prøvede også kiropraktor, men det lettede kun tegnedrengen.

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-03 14:17

Hej
Som far til 5, har jeg/vi prøvet det nogle gange. Det er i flere tilfælde foregået på samme måde, som du skriver, ihvert fald hvis tænderne lige for nyligt er kommet frem? Da det opleves ret smertefuldt for barnet, bliver de meget "tense" i en periode, som (heldigvis), går over igen, selvom jeg ved, at det er meget hårdt mens det står på. Mange dårlige vaner er også opstået i kølvandet på situationer som disse. Ellers lyder det som om, at I har fat i det rigtige med hensyn til at takle det. Det vigtigste er dog, hvad jeg også tror I gør, at bruge sin sunde fornuft, kombineret med gode råd. Held og lykke.
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : ekyt

Dato : 21-01-03 14:32

Ups ... jeg kan hvis ikke helt finde ud af dette ... for jeg synes jo også at Jehg's svar var rigtigt godt ... Jeg har ihvertfald bestilt bogen/CDen med det samme.

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 28-04-03 23:04

Hej
Reglen med at vente 5 min så 10 min er god, vi har brugt den i en måneds tid. Vores tvillinger er 8 1/2 måneder. De havde kolik de første 3 mdr. Det er opslidende, tro mig, børn der har kolik græder ikke, DE SKRIGER! Ellers vil jeg råde dig til at sige godnat, meget tidligere på aftenen! Vores børn får vælling i godnatflasken kl. 18.30 og bliver lagt umiddelbart efter, får det meste går der 20 min. inden der ro-og så sover De til 5.30 næste morgen(kan selvfølgelig vågne i løbet af natten) Mit råd: vær viljefast-de er snu de små, de ved udemærket hvordan de kan sno os om deres lillefinger!

Kommentar
Fra : H.Wettendorff

Dato : 17-06-03 13:29

Hejsa...
Vores den mindste af 3.. var også kolik barn, og det var med skrig 6 til 8 timer hver dag, og da hun var 5 mdr, og kommet over kolikken, mente hun at hun stadig skulle skrige når hun blev lagt iseng, men vi lod hende ligge i sin seng, men gik ind til hende ca. hver 10 min. og puttede hende, og hun kunne godt skrige i over en time, men vi stod fast, men nu var hun jo også 3 barn, så er man ikke helt så pyldret, men hun forsatte i ca. 2 mdr, men heldigvis hold vi fast og hun begynte at finde ud af at, når man blev puttet så betød det at man skulle sove, og det har virket siden, hun er idag 1½ år, selvfølgelig kan hun da ha dage, men det kan alle jo.. men mit råd er stå fast, og ikke give op, og overgive dig med at tage hende op, for så kan du starte forfra igen, lad hende ligge, gå ind og put hende ca. hver 5/10 min, hvor du snakker beroligende til hende og fortæl hende hun skal sove, så skal hun nok lære det, men det tar tid, og tålmodighed.
Mvh.
Heidi