/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Cullottesteg
Fra : dr_dem
Vist : 1623 gange
150 point
Dato : 27-05-07 18:53

Hvordan f..... laver man en ordenlig culottesteg i ovnen ikke for rød ikke for tør

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 18:55

Og ja der skal musik til Hi hi hi hi

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 19:05
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 19:09

Jamen kogebogen har jeg det er sgu stegen som ikke vil som der stå man skal

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 19:22

hvordan bliver din steg ??? for rød - for tør ??? du skal vurdere udfra hvad du har oplevet og give den enten lidt mere eller mindre

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 19:30

Jeg kan godt lide rød steg min kone kan ikke men stegen er rød og nogle gange sej (forskellig størrelse hver gang) giver som regl mere tid og lidt mere varme jo større

dr.dem

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-05-07 19:40

Ovn temtemperatur 225 grader i 10 minutter...
Her efter drejer du den ned til 170-180 grader
Stege termometer... 55 grader i midten af kødet...
Når den når de 55 grader tager du den ud pakker den ind i sølvpapir og viskestykker..
Og lader en hvile i 20-30 minutter..
Så er det dejlig saftig og pæn rosa...
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 19:42

aldrig mere varme - men måske længere stegetid - forresten har jeg da aldrig kunnet mislykkes med en culotte - køb ordenligt kød

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 19:43

nemlig benjamin.hansen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 19:47

Citat
Stege termometer... 55 grader i midten af kødet...

I bog og på pakken står der 65 grader

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 20:09

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Stege termometer... 55 grader i midten af kødet...

I bog og på pakken står der 65 grader

dr.dem

Det gør der alså

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-05-07 20:24

Ja men du vil vel gerne have den rosa....
Skiverne bliver gennemstægt hvis du sætter den til 65
Hvile tiden gør resten.... Så hvis du holder termometer i sniger den sig lidt højer op... efter 10 minutter nok tæt på de 60-65 grader...
Så bogen er ikke helt gal på den, men det er hvile tiden der gør den saftig...
Trikket er med at hvile er også godt til Steak og Ribeye mm hvis det er noget du steger på pande skal de hvile minds den halve stegetid...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Lorterøv

Dato : 27-05-07 20:34

Har du termometer til at stikke i r--- øøøh i midten af stegen
lorterøv

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 20:36

Citat
Har du termometer til at stikke i r--- øøøh i midten af stegen
lorterøv

Nej da

dr.dem

Accepteret svar
Fra : Lorterøv

Modtaget 150 point
Dato : 27-05-07 20:39

Ja så skulle du købe dig et så du kan få den rigtige temp inde i

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 27-05-07 20:40

Tak for svaret Lorterøv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-05-07 21:07

Køb primært det bedste kød. Der er alt for meget suspekt rekalmefifkød på det danske marked.

Må jeg på det varmeste anbefale http://www.bestbeef.dk/

Jeg har handlet med dem nogle gange. Kvaliteten er sublim, og jeg vil vove den påstand, at det ikke findes bedre. Argentinsk kødkvæg af racen Aberdeen Angus og Brown Hereford, som hele deres liv går udendørs på den Argentinske Pampas, med et græsningsareal på ca. 7000 m2 pr. høved. Prøv lige at spørge om det kan smages???? YESSS

Min foretrukne udskæring er Ribeye. Nedenstående stegetider er klippet fra www.bestbeef.dk

Rød Ovn* Kerne** Min***
Mørbrad 200 ºC 45 ºC 30 min.
Filet 200 ºC 45 ºC 50 min.
Rib Eye 200 ºC 45 ºC 70 min.
Culotte 200 ºC 45 ºC 40 min.

Medium Ovn* Kerne** Min***
Mørbrad 200 ºC 55 ºC 40 min.
Filet 200 ºC 55 ºC 55 min.
Rib Eye 200 ºC 55 ºC 90 min.
Culotte 200 ºC 55 ºC 50 min.

Gennemstegt Ovn* Kerne** Min***
Mørbrad 200 ºC 60 ºC 50 min.
Filet 200 ºC 60 ºC 70 min.
Rib Eye 200 ºC 60 ºC 110 min.
Culotte 200 ºC 60 ºC 60 min.