/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Terassebrædder, samles hvor??
Fra : Malkekoen
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 27-05-07 18:51

Hej,

Vi skal have lavet en træterrasse. Terrassen er 4 m. bred og 9 m lang - og brædderne skal ligge på tværs.

Vi har en masse terassebrædder tilovers fra et andet projekt (ca. 3 m. lange), men de er ikke lange nok til at kunne række over terrassen i fuld længde. Det vil sige at der skal bruges 2 brædder for at komme over terrassen.

Man kunne jo bare lave samlingen/sammenstødet mellem brædderne ved 3m hver gang, men jeg har en forestilling om at der kommer til at se dumt ud.

Derfor: Har I nogle gode ideer til hvordan jeg kunne løse dette problem? Meget gerne med illustrationer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-05-07 18:56

Jeg ville lave den
3+1
1+3
3+1
1+3

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-05-07 18:59

enig med e.c

Accepteret svar
Fra : klemme2006

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-07 19:07

3+1
1+3
2+2
3+1
osv

Fordeler stødende mere jævnt over fladen, hvis de absolut skal ligge på tværs

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 27-05-07 19:47

enig med klemme2006, så får du intet spild

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 27-05-07 19:48

bare skal du sørge for, at stødene er ordentli understøttede, så de arbejder ens

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-05-07 15:19

kig hos klemme og sørge for, at dine understøtninger ligger de steder hvor stødene er. Mit badeværelsegulv er lagt i forbandt på samme måde. Der var næsten intet spild, og jeg har fået meget ros for resultatet - både af borgfruen og af insoicerende gæster.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 28-05-07 19:59

Jamen, så kører jeg efter klemmes metode :). Mange tak.

Og forresten............... Ville I hellere ligge brædderne på langs end på tværs???

Den anden terrasse omkring huset ligger også på tværs.