/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Problemer med screenshots!
Fra : smoky_larzzz
Vist : 542 gange
37 point
Dato : 27-05-07 17:44

Hej alle.

Er pt. igang med at skrive en eksamensopgave om en film. I den forbindelse ville jeg frygteligt gerne sætte små illustrationer ind i opgaven. Derfor prøvede jeg at tage screen shots (print screen) og sætte disse ind i Word. Men når jeg forsøger at formindske dem, sker der noget underligt: Istedet for at gøre hele billedet mindre, ender jeg med et lille hjørne af det fulde billede. Ved ikke om det var forståeligt? Men er der andre herinde, der har oplevet noget lignende og evt. ved, hvad man kan gøre for at omgå dette problem?

Jeg har forsøgt at "paste" screen shots'ene ind i andre billedredigeringsprogrammer, problemet er det samme.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh.
Lars.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 27-05-07 17:52

sliber programmet er absolut at anbefale

http://sliber.com/?do=screenshots

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 17:57

kopier det shot ind i paint og gør det mindre der (billede - stræk vrid funktionen)

Kommentar
Fra : smoky_larzzz

Dato : 27-05-07 18:55

Hej. Tak for jeres råd, men ingen af dem virker
Ender med det samme problem...

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 37 point
Dato : 27-05-07 19:05

Print screen
paint > edit > sæt ind
gem som > eks. abc.jpg
insæt i word > find abc.jpg
dobbeltkik på billedet
Du er nu i word billedredigering og kan ændre billedet. Endda sætte test på.

Kommentar
Fra : eZtaR

Dato : 27-05-07 19:21

Måden med printscreen virker ikke med video.. Jeg kan anbefale afspilningsprogrammet VLC ( http://www.videolan.org/vlc/ ), der kan du tage screen captures som den så gemmer i en mappe, som du så kan sætte ind :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-07 20:41

Det lyder som om du kan have brug for FastStone: http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm prøv, den er gratis til persolig brug

Godkendelse af svar
Fra : smoky_larzzz

Dato : 27-05-07 22:03

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : smoky_larzzz

Dato : 27-05-07 22:03

tak for det allesammen.. har nu endelig fået styr på det!

Kommentar
Fra : e.c