/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki Swift - helt ny
Fra : Guild
Vist : 683 gange
300 point
Dato : 27-05-07 14:47

Overvejer køb en hen HELT NY Swift, pga prisnedsættelsen koster den billigeste ca. 139.000 og ejerafgift 2.020 pr. år.
Synes at de tekniske specifikationer lyder helt fornuftige .. men jeg er ikke nogen bil-nørd.
Søger specielt ris/ros fra Jer, som selv ejer/kører 1.3 GL-A

Har også forsøgt at sammenligne med lignende små-biler (Citroen, Peugeot, Skoda, Toyota, Ford, Seat og Fiat) - men "valget" er nok Suzuki - det valg håber jeg nogle Kandu'er kan hjælpe mig med eller fortælle hvorfor det ikke er det rigtige valg.

Vi er 2 personer (50 og +50). Cykler til/fra arbejde, så bilen skal bruges til indkøb, når familien inviterer og små-ture samt sommerferie (måske Italien) anslået max 10.000 km/år

Jeg har gennemlæst tidlige tråden om Swift, men det har været om ældre modeller og en enkelt tråd med køb af nyere brugt.

Jeg har "kun" sat 300 point, men alle seriøse indslag vil blive belønnet.

Herfra en fortsat god Pinse til alle !
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-05-07 14:50

Jeg er først tilbage imorgen. Smutter til fodbold AAB / OB om nogle minutter. Vi skal jo fejre bronzemedaljerne ? (!)
/PG

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-05-07 15:09
Accepteret svar
Fra : ibea

Modtaget 300 point
Dato : 29-05-07 13:16

Hej Guild.
Først tillykke med bronzemedaljerne. Godt de kom til Nordjylland.
Jeg har været reservedelsmand i godt 40 år og med hensyn til dine overvejelser
med køb af en Suzuki kan jeg kun sige en ting. "Det er en utrolig holdbar bil med
hensyn til reservedele". Jeg kender utrolig mange autoforhandlere, autoværksteder og
mekanikere, som mener det samme. Alle sliddele på vognen holder utrolig lang tid.
Det skal bemærkes, at jeg IKKE er ansat, eller arbejder hos en Suzuki forhandler, men
er gået på efterløn for ca et halvt år siden.
Good luck.
Ibea

Kommentar
Fra : n8ware

Dato : 06-06-07 12:12

Hej Guild
Jeg vil anbefale dig at tage dig tiden til at tage en testtur i alle de biler du kunne forestille dig at ville købe. Det er jo ikke til megen glæde for dig at en bil får ros eller ris hvis du ikke selv har den egen opfattelse af den pågældende bil.
Jeg var da også ude at prøve en Swift da de kom frem i 2005 og har selv fornylig købt en (brugt) Swift 1.5 GL-A fra 2005. Det er en dejlig rummelig bil med plads til 4 voksne personer (og en enkelt sportstaske) og hvis du køber en ny er den også ganske veludstyret. Det virker som om Suzuki "produktudvikler/forbedrer" løbende, men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting. Den kører rigtig godt, men koblingen har jeg svært ved at vænne mig til da den er meget let og tager tidligt ved. Det er lidt træls, men andre behøver jo ikke have de samme problemer med den

Niels

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 03-07-07 19:08

Tak for svaret ibea.
Tak for dine kommentarer. Har i mellemtiden prøvet adskillige .. men det bliver en Swift.
/PG

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 04-07-07 10:30

Hej Guild.
Må jeg ønske jer hjertelig tillykke med jeres nye bil .
Personligt tror jeg, at I har valgt det helt rigtige mærke.
God sommer, god ferie og al mulig held og lykke.
Hilsen Ibea.