/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
karburator/choker peugeot 405
Fra : janinna
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 27-05-07 12:45

hej! har en peugeot 405GL 1,6L fra 1988. den vil ikke starte uden at vi holder speederen helt i bund,også når den er kold. har fået at vide at det sikkert er chokeren det er galt med, men nogen siger at for at få en choker skal jeg købe hele karburatoren, da det er et stk? er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der kan være galt , og om det passer at karburatoer og choker skal købes i et stk?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-05-07 13:03

Hvorfor købe ny karburator, den kan vel laves.Få en der har forstand på det, til at kigge på den.
alimak

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 27-05-07 13:09

hej! det er jo det,men det er en gl bil og at sætte den på værksted er dyrt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 13:10

Ja tænk det koster penge at reparere bilen,
det er for galt.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 27-05-07 14:32

hvis kun kommer med dumme kommetare bedes,a lade være med at skrive i mine spørgsmål?????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 14:47

Citat
hvis kun kommer med dumme kommetare bedes,a lade være med at skrive i mine spørgsmål?????

Du har store muligheder for at få dine skolepenge retur.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-05-07 14:48

På værkstedet så fejlsøger de og muligens er det kun en dyse der er tæt.Eller en fjæder der er hoppet af Så betaler du kun for det.Istedet for at købe ny karburator,der koster en bondegård.Men kan du få en billig brugt karburator og kan skifte den selv, så kan det muligens lønne sig.Kan du se om choke spældet lukker?
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-05-07 17:35

ja eller ud til en autoophugger og køb en brugt kaburator.

Iøvrigt hvis man ikke har forstand på biler og teknik, er man vel nødt til at bede nogen om hjælp, ellers kan det da snart blive til noget bøvl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-05-07 17:38

og når du så er ved ophuggeren kan du jo passende spørge om de har nogen dæk til din combicamp

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 27-05-07 18:28

det med dækkene er klaret. det med bilen,ender nok med et værksted besøg

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-07 17:59

oki doki. og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 29-05-07 13:01

Hej janinna.
Jeg er helt sikker på, at der på din vogns karburator sidder et seperat chokerhus. Du kan
finde dette på karburatoren idet der går to små vandslanger op til dette hus. Når dette hus
bliver adskildt indeholder dette en lille bimetalsfjeder, som bliver påvirket af vandets tem-
peratur. Sandsynligvis er denne lille bimetalsjeder rustet/irrret over og derfor fungerer
chokeren ikke. Køb en ny fjeder og få karburatoren samlet igen. Burde ikke være nogen
størrre operation.
Hilsen Ibea.