/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dato og tid ustabil??
Fra : anjyme
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 27-05-07 11:27

Hej.

Jeg arbejder i en netcafe, hvor vi har et mega problem.
Maskinerne hopper tilbage til okt/nov. 2003 hele tiden, når de har været lukket ned.

Vi har skiftet batterier, og stiller dato og tid i bios hver gang, men det hjælper ikke.

Er der nogen herinde, der har et godt råd ???

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 11:28

ps: vi har win xp pro.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-05-07 11:35

Dobbeltklik på uret ned i højre hjørne.
Fanen tidszone
den bør stå til gmt+1 København / Stockholm osv.
fanen internettid ser sådan ud hos mig >> time.windows.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:37

start - indstillinger - kontrolpanel - dato og koikkeslet - åbn - fanen internettid - hak i synkroniser automatisk med en tidsserver på internettet (serveren er for det meste time.windows.com)

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 11:42

Til e.c og meritdk.

Begge dele er gjort forlængst, men det holder ikke ....

hilsen anjyme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:47

hmm - en fejl der skal rettes - det ser ud til at jeres maskine (r) fejler ved opdatering
(ikke tåler at blive lukket helt ned ???) - står de til automatisk sommetid ?????

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 11:48

til meritdk.

Ja, de slår automatisk til ved sommertid ...

/anjyme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-05-07 11:49

og det er selve tiden påhvert enkelt pc der driller og ikke på netværket. For det kunne jo være tiden i routeren (eller hvad i nu kører på) der lige skulle justeres.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 11:51

til Fijala.

Ja, det er maskinerne ..
Vi har 14 ialt, hvoraf de 8 er ens, og det er dem der gør det ( desværre er det spillemaskinerne)

/anjyme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-05-07 12:01

Synkronisering foregå på et bestemt tidspunkt og det er indstillet i det kørende program.
Men på netkafe bliver computerne vel gendannet fra en backup image...........som har den gamle tid.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-05-07 12:23

e.c du er måske lige inde på noget der. Godt spottet. Måske imagefilen er med fejl dato

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 12:26

hmm... ved ikke lige hvad imagefilen er ??

Skal man et eller andet sted slå den funktion fra, som omstiller sommertid automatisk ??

/anjyme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-05-07 13:06

Imagefilen er den backup der bliver lavet af systemet hver dag for at forhindre at nedbrud bliver katastrofale. Backup er en imagefil og hvis den så har 2003 som årstal

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-05-07 13:23

Nulstiller dine maskiner hver gang du genstarter? Det gør maskiner nogle gange når der er flere brugere på, som gerne vil lave ændringer, og man derfor har installeret et program til at nulstille dem.

Clou

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 15:20

Til Fijala.

Hvor finder jeg imagefilen og checker om der er forkert dato?

/anjyme

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 27-05-07 15:22

Til clou

Jeg ved ikke om mask. nulstiller ??? Ved heller ikke om der er installeret sådan et program. - Jeg tror det ikke, for de har jo kørt i over 2 år uden problemer.

/anjyme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-05-07 15:56

Det er ærgeligt at Molokyle ikke er dukket op - han kender måden de netcaféer kører på.

Almindeligvis nulstilles en café comp så den er ren til den nye bruger.

Lukkes maskinerne ned om natten eller er de bare på st. by

Hvad gør i ved lukketid.

Har routeren indsillet et ur.
Har i flere routere

Hvordan beregner i brugertiden.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 28-05-07 22:06

Jeg tror i skal checke batterierne igen. Er de sat rigtigt i? Har de den fornødne spænding?
Jeg har en gang oplevet, at helt nye batterier ikke holdt de rigtige volt.