/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Færdselloven på nettet ?
Fra : renekure
Vist : 2687 gange
400 point
Dato : 27-05-07 11:20

Ligger færdselsloven nogen steder på nettet - og i givet fald - Kan man få et link til den.

Mvh René

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:29
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:30
Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-05-07 11:36

Ja, vi er ved at være på rette vej - men sidder nu og bliver i tvivl om det egentligt er færdselsloven jeg skal bruge.

Det jeg skal vide noget mere om, er lovkrav til motorcyklers udstyr !

Kan du evt komme nærmere dette - så hæver jeg sgu pointen her i Kandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:44

det vil nok gøre det nemmere hvis du fortælle hvilket udstyr

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-05-07 11:47

Det handler om blinklys. Om der er nogen regler for om der SKAL være blinklys på en MC - Nogen ældre modeller er jo født uden !

Takker i øvrigt for dit arrangement i mit spørgsmål, miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:52

http://www.flup.dk/trailer_love.htm fandt lige dette - men er i tvivl

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 410 point
Dato : 27-05-07 11:52

Du kan se på denne side:
http://www.fstyr.dk/sw22949.asp
Ellers kan du se under "detail forskrifter for motorkøretøjer". Du skal da kigge på de detailforskrifter fra det år hvor motorcyklen første gang blev indregistreret. Det er dem der gælder.

Jeg vil mene angående blinklys er det denne pdf-fil du skal kigge i:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap06.pdf
se under pkt. 6.04.031
Det omhandler motorcykler.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 11:53

Citat
Lygteføring er de samme som for små påhængsvogne til biler. Bemærk hvis Din Mc ikke er født med blinklys kræves det kun på traileren.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-05-07 12:03

McMadsen : Bingo - det var lige præcis det jeg skulle bruge.
miritdk: Tusinde tak for din store indsats - men McMadsen fandt præcis det jeg manglede

Fortsat god søndag til jer alle på kandu

Tak tak tak

Mvh René

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 27-05-07 12:03

Tak for svaret MacMadsen.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 27-05-07 12:07

Velbekomme
Godt du kunne bruge det.