/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Lyslederforbindelse virker ej
Fra : pallenoc
Vist : 804 gange
400 point
Dato : 26-05-07 19:13

I vores sommerhus har vi fået indlagt lyslederforbindelse 10/10 Mbit. Når vi kobler vores nye bærbar (HP) til kablet fra (fordeler)boksen, så kan vi ikke få netforbindelse på PC'en????Nu har jeg taget min trådløse router med ned i sommerhuset og NU KAN JEG GODT KOBLE på internettet???
Er det så mit (kabel)netkort i den bærbare som er "defekt" eller er det (bare)opsætningen til dette som er "mangelfuld"?
Har VISTA som styresystem!
Nogle forslag?....modtages med KYSHÅND!!!!

MVH
Palle Jensen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-05-07 19:19

Hvis du kan få forbindelse med din router sat til lyslederforbindelsens fordelerboks, så må din forbindelse være i orden.
Så du skal betragte problemet som lokalt!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-07 19:25

....og lokalt, mener du på Pc'en, ikke sandt?!

/Palle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-05-07 19:26

Direkte fra fordelerbox skal nok være et krydset kabel eller gennem en switch.
Router og switch vender selv kablet rigtigt.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-07 19:34

Dvs at hvis jeg sætter netkablet i den (hjemmefra medbragte) router og ned i PC'ens netværkskort/stik, så skulle jeg kunne bruge hele den 10/10 Mbit forbindelse istedet for den trådløse overførsel som jo er væsentligt mindre.

Ja, jeg spørger måske lidt "dumt", men er ikke så teknisk lige på dette område

/Palle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-05-07 19:51

Det burde du kunne.
Routeren virker som switch når kun de 4 LAN stik bruges.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 410 point
Dato : 26-05-07 20:09

Citat
Routeren virker som switch når kun de 4 LAN stik bruges.

Routeren er en switch med de fordele som routeren indebær, da den opføre sig som en intelligens switch, der kan styre IP tildelingen.
Stort set alle routere og switche, der er i handlen i dag, understøtter op til 100 Mbps, så her skulle der ikke være nogen smalle steder i bredgade.
Den trådløse del burde understøtte henholdsvis 11 / 54 / 108 Mbps, alt efter hvilken type trådløs der er indbygget, men mange forhold har indvirkning på det trådløse signal.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-07 20:30

Jeg tror faktisk der er "fuld kraft" på kablet/forbindelsen nu hvor det har været igennem routeren/switchen og over i PC'en...KANON hjælp fra jeg begge

/Palle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-07 20:32

Jeg accepterer dit svar Severino, men jeg opretter lige en tråd specielt til dig e.c.---så hold lige øje med dén lidt senere!!!

/Palle

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 26-05-07 20:35

MANGE Tak for svaret severino. Det var både en hurtig og KANON besvarelse, som nok lige har "reddet" vores pinseferie i sommerhuset...især min søn, som (foruden jeg selv) var ved at gå i "koma" over forbindelsen ikke virkede

RIGTIG GOD PINSE til dig også!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-05-07 22:38

Altså en hel Pinse i sommerhuset uden forbindelsen med omverdenen...................gisp.
God taste-Pinse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-05-07 22:44

Bare det at du har fået lidt mere fart på, er en belønning i sig selv!