/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skattepolitisk forskel?
Fra : thoclau
Vist : 674 gange
20 point
Dato : 26-05-07 09:18

Hej alle.

Er der nogle herinde, som kan sige mig, hvad den grundlæggende forskel på de skattelettelser som de Konservative ønsker, og den nedsatte skat på arbejde som De Radiale og Ny Alliance ønsker, er?

Kommentar
Fra : join

Dato : 26-05-07 09:35

Uhhh hhha,,

deeet er godtnok koldt og dybt vand du lokker med!! Men hvis jeg skulle dyppe en tå, så ville mit svar gå noget i retning af...

Konservative vil have lettelser i topskatten
Ny alliance vil sænke al skat til max 40 procent
De Radikale vil ændre på hele Fogs skatte-stop politik - og vil i øvrigt gerne af med Fog - og vil gerne indføre en ny skatte-reform, hvori der FORMENTLIG indgår ØGET beskatning af fast ejendom.

Dette er meget kortfattet - mere tør jeg ikke give mig i lag med

hilsen
join

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-05-07 11:41

Skatteudspillet fra de radigale og fra NA er overhovedet ikke ens.

K vil fjerne topskatten fordi Charlotte Dyremose siger at så vil farmand få lyst til at arbejde meget mere. De konservative påstår at deres reform vil financierer sig selv fordi når de rige skal betale mindre i skat så vil de også arbejde mere og dermed betale mere i skat !!!

De Radigale vil dels sænke skatten på den sidst tjente krone for de højest lønnede og dels gennem et forøget arbejdsmarkedfradrag skabe et øget incitament til at folk på overførselsindkomst får et arbejde.

De Radigale vil dels financierer deres reform ved øgede skatte indtægter dels ved øgede skatter på fast ejendom.

Ny Alliance vil have at vi alle skal betale 40 % i skat hvilket vil give kassedamen en skattelettelse på 4000 kr og for hende der tjener en million en lettelse på 200 - 300 000

Dette vil for samfundet koste i omegnen af 52 milliarder kroner eller det samme som det danske samfund bruger på folkeskolen.

NA vil ikke opkræve nye skatter heller ikke ejendomsskatter, deres påstand er at hvis vi får så lave skatter så vil alle arbejde mere også dem der er på overførselsindkomst så når man kombinere det med at at vil åbne grænserne for udenlandsk arbejdskraft det vil komme og arbejde for en lav skatte ja så vil det samlede overskud vokse. Derudover påstår NA at man kan spare mange penge i kommunerne og henviser til Holbæk kommune har sat skatten ned og som forøvrigt i år vil få et underskud på over 100 mill. (var der nogen der sagde Farum)

Både NA og de radigales skatteoplæg har Anders Samuelsen som hovedarkitekt og han påstår at hans holdninger er de samme nu som da han var hos de radigale.

VH

Accepteret svar
Fra : gywerd

Modtaget 10 point
Dato : 10-06-07 19:58

Det ny parti Kristen-Socialisterne har et andet bud på, hvordan skatten kan omstruktureres til gavn for de lavestlønnede gennem højere personfradrag, afskaffelse af brutto- melle- & topskat samt én skatteprocent for alle:
http://kriso.dk/articles.php?lng=da&pg=95

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 12-06-07 03:13

Citat
De Radikale vil ændre på hele Fogs skatte-stop politik - og vil i øvrigt gerne af med Fog - og vil gerne indføre en ny skatte-reform, hvori der FORMENTLIG indgår ØGET beskatning af fast ejendom.

Det har ALTID været en radikal hovedsag, at få hævet ejendomsbeskatning. Du kan vel nok se, at det ville være snyd, hvis jeg tjente lidt på min ejendom, uden at du fik en rød øre, ikk?

Godkendelse af svar
Fra : thoclau

Dato : 14-06-07 13:50

Tak for svaret gywerd.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 15-06-07 09:18

Selv tak da thoclau... Det var så lidt...