/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows update
Fra : futharry
Vist : 966 gange
100 point
Dato : 26-05-07 07:41

Hej.

Jeg kan ikke hente opdateringer,automatiske opdateringer er slået til, der kommer et fejlnummer

0x80245003 nogen der kan hjælpe.

Hilsen Futharry.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-05-07 08:27
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-07 09:01

Du kan også lige tjekke noget lidt mere simpelt:

Du kan kun hente opdateringer hvis årstal, dato og tid er korrekt indstillet.

Hvis ikke?

Dobbeltklik på 'uret' nede i højre hjørne af skærmen og ret årstal, dato og tid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-05-07 09:39

løsning skulle ligge her:
http://support.microsoft.com/kb/919749

Kommentar
Fra : Mijanne63

Dato : 28-05-07 20:57

Hej!

Jeg har også problemer med opdate. Jeg har prøvet alt muligt og ikke noget af det hjalp
Hvis der er nogle som kan hjælpe mig skal i kun skrive på anmenlig dansk, for ellers kan jeg godt have lidt sværret ved at forstå det. På forhånd tak.
Med venlig hilsen Mijanne63

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-05-07 21:37

1: klik på start
2: klik på Kør
3: skriv cmd og klik OK
4: så skriver du net stop wuauserv og trykker Enter
5: skriv nu rmdir /s %windir%\softwaredistribution\wuredir og tryk Enter (og husk alle mellemrummene)
6: skriv nu net start wuauserv
7: og så går du ind på Windows Update for at hente updates igen.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-05-07 23:28

hej mijanne63 >> private indlæg besvares IKKE.
har du prøvet at gøre som jeg skrev 28-05-07 21:37 ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-07 23:51

Hvis XP'en er en kopi og de sædvanlige advarsler er slået fra? ..så kan man heller ikke opdatere!

En 'kopi' kendes på den blå 'stjerne' i systembakken nederst til højre ..et sted til venstre for uret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 31-05-07 19:37

Hej

Prøv at se om dette er noget du kan bruge:

http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=10651

Accepteret svar
Fra : Mijanne63

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-07 22:11

Hej furharry! Jeg havde også det problem som du har. jeg fandt ud af en løsning, så derfor hvis du ikke har fået løst dit problem kan du prøve det her.

1. Tryk START, vælg KØR skriv Services.msc og tryk OK.
2. Find "Automatiske opdateringer" .
3. Høgerklik på "Automatiske opdateringer" og vælg STOP.( tænk på at denne tjeneste skal stå til at starte automatiske, gør det ikke det,skal du indstille den til det, det gør du ved at dobbelklikke på den, og sætte "starttype" til automatiske, er den allerede stoppet, skal du bare gå videre)
4. Nu skal du finde "Tjenesten Background Intelligent Transfer"
5. Høgerklik på "Tjenesten Background Transfer" og vælg STOP. ( tænk på at denne tjeneste skal stå til at starte automatisk, gør den den ikke det, skal du indstille den til det, det gør du ved at dobbelklikke på den, og sætte "starttype" til automatisk, er den allerede stoppet, skal du bare gå videre)
6. Tryk START, vælg KØR, skriv %systemroot% og tryk OK.
7. Find mappen SoftwareDistribution Høgerklik på mappen og vælg OMDØB, skriv OldSD og tryk ENTER.
8. Tryk START, vælg KØR, skriv services.msc og tryk OK.
9. Find "Automatiske opdateringer"
10. Høgerklik på "Automatiske opdateringer" og vælg START.
11. Nu skal du finde "Tjenesten Background Intelligent Transfer".
12. Høgerklik på "Tjenesten Background Intelligent Transfer" og vælg START.
13. Genstart nu din computer, og prøv windows update igen.( du kan prøve den ved at trykke på START, og vælge Windows Update)

Jeg håber at det lykkes lige så godt for dig, som det gjorde for mig.
Med venlig hilsen Mijanne63

Godkendelse af svar
Fra : futharry

Dato : 22-06-07 05:48

Tak for svaret Mijanne63.

Det virkede