/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Overenskomst mll. Lidl/HK
Fra : rosekamp
Vist : 3520 gange
100 point
Dato : 25-05-07 22:18

Er der en herinde der ved hvad man får i startløn som ufaglært butiksansat i Lidl? HK har ikke længere deres overenskomster liggende på hjemmesiden.

Kommentar
Fra : Karina315

Dato : 25-05-07 22:25

Lidl har ikke overenskomst. Jeg ved ikke hvad lønnen er Lidl, men jeg vil gætte på, at det er meget dårligt betalt arbejde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-07 22:25

Måske du alligevel kan bruge denne side

http://www.hk.dk/www/job_og_loen/loenstatistik/loen_og_arbejdsfunktion

Mine unge arbejder i forretning/kiosk i deres fritid, de er begge over 18 år, og har ca 100 kr. i timen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-07 22:26

Glem det du får under 100 kr i timen
et gæt er omrking 92 kr.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-05-07 22:32

Lidl har overenskomst med HK handel

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-05-07 22:33

Tak Nordsted1, jeg har selv set siden, men jeg ved de har overenskomst med HK handel, jeg kender bare ikke lønnen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-07 22:34

5. Salgs-, service- og omsorgsarbejde (f.eks. salgsarbejde i butik, social- og sundhedsarbejde samt agentarbejde og forretningsservice mv.)
19.230
19.715

fra mit link

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-05-07 22:49

Teil - ingen gæt men hårde facts tak

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 26-05-07 08:08

hurtigt, de skal følge den gældende overenskomst...

men det er ikke alle firmaer, der holder sig til den, nogen giver lidt mere..

og de fleste steder er det rent gætte værk hvad folk får, fordi der stadig bruges erfaring til bestemmelse af løn mange steder...

hvis du vil vide det konkret, ring til lidl og spørg dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 08:42

rosekamp
så spørg hk

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-05-07 09:25

Det var fordi jeg gerne vil vide det inden tirsdag så jeg har ikke mulighed for at ringe til HK og jeg tænkte det ikke var så usandsynligt at en eller anden herinde var ansat ved Lidl eller kendte en der var.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 09:45

Ufaglært butiksassistent er nærmest det ringeste slavearbede
man kan få i danmark.
HK gør ikke en skid for sine medlemmer.
Find noget andet.
Hvis Lidl har samme personalepolitik som Aldi, begge tyskere.
Så kan du tage en ble på, for pause til toiletbesøg har man ikke.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-05-07 09:49

Alt andet lige Teil er det vel bedre end ikke at have noget arbejde? Men bortset fra det, så har jeg vist heller ikke skrevet nogen steder at jeg har søgt arbejde hos Lidl vel? Jeg spørger bare om nogen kender deres overenskomst og ikke al mulig andet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 09:55

Og det er vigtigt for dig at vide inden tirsdag?
I dag kan man sige hop og rend til de dårlige
arbejdsgivere. Ledige jobs findes over alt.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-05-07 10:02

Hvor er du altid skide pessimistisk og deprimerende at "høre" på Teil. Kan du ikke holde dig væk, hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med. Dette er ikke ment som et spørgsmål så du behøver ikke at svare.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 11:39

Jeg smutter som den skide pessimistiske og deprimerende person at høre på.