/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero - Fil navn med på CD
Fra : CLAN
Vist : 552 gange
500 point
Dato : 25-05-07 19:55

Hejsa
Sidder med Nero 7 Premium Reloaded, men syntes ikke at kunne finde funktionen for at få fil-navnet med på brændingen (musik-CD).
Musik CD'en laves af MP3-filer til at kunne afspilles i Audio CD afspillere.
Som det er nu kaldes musik-numrene Track01, Track02... osv.
Når MP3 filerne tilføjes projektet, kan man godt se filnavnene... men som sagt de bliver omdøbt til ovenforstående "Track". Hvordan pokker får man filnavnet skrevet med over på CD'en?
Ja! Vores audio afspiller har den funktion (at kunne læse filnavne). Det fungere med "købe" CD'er.
Takker for input... og god Pinse
Søren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-07 20:12

Sådan ser mine MP3 filer ud i mappen på HD
04_Green_Door_Shakin'_Stevens
og teksten i Media Player ser sådan ud:
Shakin' Stevens
Green Door

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 20:19

Jeps... sådan så de også ud i min Nero 6, men hvorfor §½#¤% ikke i 7 og jeg syntes ikke at ku' finde en funktion, hvor man kan slå det til/fra.
Nu snakker jeg ikke PC'ens Media Player, men den afspiller som sidder ude i "dytten"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 20:21

Hmmmm! I min Media Player skriver den ikke Track xx som nævnt tidligere, men Sang 1, Sang 2 osv.
Har lige brændt en CD

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 20:28

Se hvad jeg mener på:
http://peecee.dk/?id=48143
http://peecee.dk/?id=48144
Her er det i Windows Media Player

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-07 20:30

I vores stueafspiller viser den kunstner og det hele på hjemmebrændt MP3
Brændt med Nero 5
Jeg har ikke afprøvet den nye Nero 7 endnu.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 20:32

e.c. ja det fungerede også fint i "gamle dage" hos mig, men Nero 7 har åbentbart "glemt" den funktion... eller jeg kan bare ikke finde hvor pokker man aktivere/deaktivere medbrænding af filnavnet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-07 20:37

- det er en af grundene til at jeg stadig kører med win 3.11

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 20:49

Jeg har da en kopi af 3.0 liggende... du kan låne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-07 22:04

Ok vi kan bytte med en OS2 Warp og en WP 5.2 hvis jeg kan finde dem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 23:46

Hmmm! Problemstillingen som jeg er inde på med Nero 7 er åbentbart så nyt endnu, at ingen rigtigt har et svar... syntes ellers selv, at jeg er "nogenlunde" til at "støve" software igennem, men lige hvor de har "gemt" aktivere/deaktivere medbrænding af filnavn, ja den har jeg ikke fundet (endnu)... hvis den i det hele taget er der!
Håber en eller anden har "bøvlet" med samme... og har en løsning
Rigtig god Pinse til alle
Søren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-07 01:24

Hvorfor bruge Nero til at brænde lyd CDer, Windows MediaPlayer er udmærket til at brænde lyd CDer. engang brugte jeg også Nero, har også forsøgt med andre brænder programmer, men siden jeg har hentet MediaPlayer 11, er jeg faldet pladask for den og dens mange nemme muligheder: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-07 01:26

Jeg glemte i helt at fortælle, at med Windows MediaPlayer får du de ønskede oplysninger, brændt med over på cd God pinse til dig også, og alle andre kanduer

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-05-07 09:39

nu er det jo ikke selve fil navnet, men hvad der står i "tag'en i filen som bliver skrevet på cd'en
og aflæses af afspilleren.

f.eks dette program her kan skrive i "tag"'en
http://www.softpointer.com/tr.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 11:39

Takker dk... 'det må afprøves
o.v.n. Årsagen til at benytte Nero, er at den b.l.a. kan normalisere lydfilerne, dvs. forskelle i indspilnings-styrken bliver udjævnet, således alle melodier har samme lydstyrke (udgangsstyrke), of det kan WMP ikke (så vidt jeg ved - kan finde ud af).

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 26-05-07 12:11

Er du helt sikker CLAN ? Prøv at åbne MediaPlayer, klik på Funktioner og på Indstillinger - fanebladet Brænd, nede midt på, er der en linje, hvor man kan sætte markering i Anvend udjævning af lydstyrke for alle sange, jeg troede ellers det var den funktion du nævnte

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 13:15

o.v.n.
Hmmm! Det må testes...
Nero er da hamrende ligeglad (jeg er ved at blive sindsyg - mere end normalt). Jeg har lige brændt efter at alle tags er opdateret (med dk's henvisning)... og kommer der noget med over = NOPE!
Det hedder ½§!"#¤%& stadig Sang 1, Sang 2... osv. (kolort).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-07 13:35

Der findes mange brænder programmer, som får brændt ID tags med over, men nu er MediaPlayer jo indbygget, derfor er den gået hen at blive min favorit, ellrs er der nogen gange, at Microsoft halter bagefter, og først kommer med forbedringer når konkurenterne har udviklet dem, se bare med Internet Explorer 7, den kan ikke mere end Firefox og andre har kunnet i flere år, og så er den besværlig (for mig umulig) at instalere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 13:43

Jamen så må jeg jo brænde i MediaPlayer 11 (som jeg også har). Har lige brændt en musik cd, og jubiii det hele er med... også ude i bilen - har lige tjekket.
OK jeg fik ikke svar på om Nero 7 ku'... men mine "forsøg" hidtil, men og uden tags, er alle gået til uheld... så fuck Nero 7 hvad angår audio CD'er, jeg benytter den også mest til DVD film redigering, sammen med Ulead DVD MovieFactory... og her går det fint.
Lader til Nero har "glemt" at få funktionen med over i den nye version 7... hvilket de nok retter på et tidspunkt.

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 13:46

Tak for svaret o.v.n.... så fik jeg også lært det i MediaPlayer, selv om det godt nok ikke liiiige var det spørgsmålet gik på, det var jo Nero, men efter som Nero åbentbart ikke kan, ja så kom du med en god alternativ løsning... takker, og rigtig god Pinse

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 13:47

NB: Her var så lagt lidt ekstra Pinse-guf i posen (points)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-07 13:57

Ekstra guf er altid velkommen uanset art, glad for at du kunne bruge min hjælp
God Pinse til dig også