/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udskrivning af PDF-fil
Fra : goddess
Vist : 627 gange
60 point
Dato : 04-09-01 16:54

Er der nogen der ved hvorfor og hvordan det sker at en teksten i en PDF-fil (oprindelig wordformat) ved udskrift på nogle printere (og ikke andre) pludselig mangler alle mellemrum i teksten (medfører i øvrigt stort set total ulæselighed)???
Og hvad gør man ved det????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-09-01 18:22

Den har jeg mødt før - prøv at udskrive dokumentet som image (billede)

goddess wrote:

> Er der nogen der ved hvorfor og hvordan det sker at en teksten i en
> PDF-fil (oprindelig wordformat) ved udskrift på nogle printere (og ikke
> andre) pludselig mangler alle mellemrum i teksten (medfører i øvrigt
> stort set total ulæselighed)???
> Og hvad gør man ved det????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-01 22:28

"Henrik René Poulsen" skrev d. 04-09-01 18:22 dette indlæg :
> Den har jeg mødt før - prøv at udskrive dokumentet som image (billede)
>
> goddess wrote:
>
> > Er der nogen der ved hvorfor og hvordan det sker at en teksten i en
> > PDF-fil (oprindelig wordformat) ved udskrift på nogle printere (og ikke
> > andre) pludselig mangler alle mellemrum i teksten (medfører i øvrigt
> > stort set total ulæselighed)???
> > Og hvad gør man ved det????
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>

Eller brug Acrobat Distiller som din printer driver i stedet for, det har jeg gjort, når jeg har haft det samme problem.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : goddess

Dato : 05-09-01 12:21

Ok -det er mig der er upræcis...
Pointen er at jeg selv godt kan udskrive, men at der opstår problemer når nogle andre udskriver. Og da det er en PDF-fil der ligger tilgængelig på en hjemmeside så kan jeg jo ikke styre alle andres printere
Ergo: Er der nogen måde at påvirke andres udskrifter på så de ikke får problemet? (eller rettere at lave PDF-filen således at fejlen ikke kan opstå?

Accepteret svar
Fra : migos

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-01 14:28

Jeg har samme problem på min arbejdsplads. Brugerne skal under egenskaber på printeren vælge fanebladet udskriftkvalitet. Her afkrydses "udskriv Truetype som bitmaps". Herefter skulle der komme mellemrum med på udskriften

Mikael

Kommentar
Fra : goddess

Dato : 05-09-01 16:56

Men det vil sige: så vidt vides ingen muligheder for at sikre at problemet ikke opstår hos andre mennesker når man ikke har mulighed for at "pille" ved deres printerindstillinger?
Det forekommer mig ret tåbeligt, da formatet således jo ikke er så skide-universelt som jeg i hvert fald troede. Og da i hvert fald ikke så idiotsikret som man kan have brug for når fremmede skal kunne skrive f.eks. som i mit tilfælde et nyhedsbrev ud... øv også
eller?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-01 07:14

On Tue, 04 Sep 2001 14:54:05 GMT, "goddess" <goddess.news@kandu.dk>
wrote:

>teksten i en
>PDF-fil (oprindelig wordformat) ved udskrift på nogle printere (og ikke
>andre) pludselig mangler alle mellemrum i teksten (medfører i øvrigt
>stort set total ulæselighed)???
>Og hvad gør man ved det????

Jeg havde problemet med en enkelt printer på arbejdet. Ny(este)
printerdriver løste det.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Kommentar
Fra : tryksen

Dato : 06-09-01 09:57

Det er som tidligere besvaret et spørgsmål om printerdriver. Den nye version af Acrobat har tilsyneladende nogle definitioner, som ældre printerdrivere ikke tager højde for. Konklussion: opdatér til nyeste printerdriver, hvis det ikke hjælper, har printerleverandøren en opgave.

Med venlig hilsen
www.tryksen.dk