/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dysestr. til 3.5hk puch maxi
Fra : Spotbot
Vist : 1132 gange
70 point
Dato : 25-05-07 14:18

Hej, jeg har følgende tunsæt siddende på min puch:

http://www.protunahandels.de/product.asp?c=86279015&n=19067303&pn=19067336

Som i nok kan se, står der at kaburatoren skal omdyses,
men hvilken størrelse ville være passende til dette sæt?

:)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 25-05-07 16:56

Der sidder en dyse 82 i karburatoren når du får den.
Den passer tilnærmelsvis til din opsætning.
Ingen kan sig nøjagtig hvad du skal bruge, det skal prøves/høres.
Hvis den holder igen, og ikke vil vildt op i omdr. når den står på støttefod, så er dysen for stor.
Hvis den på støttefod racer vildt op (Gør det kun i få sekunder, ellers skader du motor), men trækker dårligt op ad bakke, så er dysen for lille.
Men hellere for stor dyse til at begynde med, så den går lidt som en fiskekutter(4-takter), da du så er sikker på den får nok benzin og smøring, indtil den er kørt til, (Højest 3/4 gas de første 500-1000km).
Hvis den ikke får nok benzin, sætter stempelet sig fast i cylinderen, og ødelægges, med ridser, knækket stempelringe, brændt stempel.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 25-05-07 19:00

Tak for svaret Palle Hansen :)
- det var rart lige at få dét på plads