/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Ville det ikke være fedt.....
Fra : Kortoververden
Vist : 772 gange
18 point
Dato : 25-05-07 09:35

Hvis Bjarne Riis i dag stillede sig op og en gang for alle beviste at han IKKE var dopet i 96?

Det er meget usandsynligt at det er tilfældet, men hvor er je gdog træt af at læse alle steder at i dag er dagen hvor Bjarne indrømmer.... Reelt er pressemødet jo først i gang klokken 16.30

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 28 point
Dato : 25-05-07 09:49

Hej kort..., det viser jo bare kvaliteten af de "nyhedsmedier" der desværre købes af mange. Om jeg fatter at folk svælger i rygter og middelmådighed.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-05-07 09:57

Det ville være fedt, men jeg tror bare han får svært ved at bevise det.

Og i mediernes verden er han skyldig indtil andet er bevist....sååå jeg ville gerne tro på at beviste sin uskyld, men tror desværre ikke det sker

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 25-05-07 10:10

Så kan Kyllingen blive den første Danske vinder af Tuer De France......Hvor fedt.......Farvel Riis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 10:35

Citat
Så kan Kyllingen blive den første Danske vinder af Tuer De France

Du mener han er "ren" ??????

Det er fysisk umuligt at bevise noget man IKKE har gjort..... - højst sandsynliggøre.....

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-05-07 10:55

Hans eneste "bevis" har jo hidtil været, at han aldrig er blevet fanget i dopingfælden, hvilket jo er den eneste "sandhed" der står til troende. Men Bjarne Riis får vist mere end svært ved at føre noget bevis sin uskyld mod bedre vidende, når indicierne er så stærke som tilfældet er - og han vil da fremstå som et endnu større fjols end hidtil i dopinghelvedet, hvis han vælger at undslå sig nogen part i EPO-eksperimenterne ved at benægte alt - som en vis amerikansk præsident forsøgte sig i en sag vedr. sex med Monica Lewinsky.

Jeg synes bestemt ikke det vil være særlig fedt hvis Bjarne Riis nok engang stiller op som den store uskyldighed, da en hel verden alligevel ikke vil tro ham. Og allerede inden pressemødet forekommer hans TDF-sejr i 1996 jo at være opnået på falske forudsætninger, eftersom hans teamkammerater jo var påvirket af forbudte stoffer.

Næh, det vi har brug for at høre i eftermiddag er SANDHEDEN, og kun den! Og den vil måske endda kunne få mig til at tilgive Bjarne Riis og ønske ham god vind i sejlene på cykelfronten. For i bund og grund er det efter min mening ikke så meget de enkelte cykelryttere der har været skurkene i EPO-misbruget, men det er cykelsporten som helhed der alt for længe har været ude på et skråplan!

Indrømmet!, jeg er nok forudindtaget i dette spørgsmål! Men jeg har svært ved at se hvordan uskylden kan bevises - og jeg tror heller ikke længere på Julemanden!

/Frank

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-07 10:58

Kyllingene kommer ALDRIG til at vinde TdF

Han er simpelthen ikke stærk nok på de flade etaper og tidskørslerne, han vinder bjergtrøjen på at køre EN stærk etape og der samle point nok til at han kan køre defensivt resten af løbet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 11:01

Alle vil høre "sandheden".......

Men de er jo "os" der bestemmer hvad der er sandheden......

Flere udtaler selv at han skal indrømme - men hvad nu HVIS han lyver ved at indrømme - er man SÅ tilfreds

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-05-07 11:16

Citat
Alle vil høre "sandheden".......

Men de er jo "os" der bestemmer hvad der er sandheden......

Flere udtaler selv at han skal indrømme - men hvad nu HVIS han lyver ved at indrømme - er man SÅ tilfreds

Synes ikke så meget det er et spørgsmål om være tilfreds - men jeg tror at Bjarne Riis kan gavne sporten ved at være hudløs ærlig, og ikke som hidtil komme med forblommede udtalelser der bare fortsat vil efterlade tvivl og frustration.

Alle må jo tro hvad de vil - også tro hvad de mener er sandheden. Men der er nok kun én sandhed - og den kan vel ikke bygges på en løgn!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 11:25

Citat
Men der er nok kun én sandhed

Korrekt.....

Men der er jo ingen der ved om den allerede ER sagt.....

Det er der det går galt....

Uanset HVAD der er sandhed - ja så SKAL de indrømme......

Han er sikkert ikke bedre end andre, men det vil være forkert at TVINGE en usandhed frem......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 11:34

Næ - grib sagen an fra en anden side....

Lad ALLE "æde" hvad de har løst til - sundt som usundt (det er deres eget helbred de leger med)...

Det andet vil ALDRIG stoppe - der findes hele tiden nye "midler" og nye måder at omgås reglerne på...

Jeg vil vædde hvad som helst på at der ikke findes en eneste "verdensstjerne" i sportsverdenen der ikke har taget et eller andet netop for at blive bedre end de andre (som sikkert også har taget noget)

Du kan ikke blive ved med at sætte verdensrekorder uden at ændre på din krop.....

Og der hjælper "træning" kun til en vis grænse.....

Det gælder alle former for kraftsport....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-05-07 11:39

Citat
Jeg vil vædde hvad som helst på at der ikke findes en eneste "verdensstjerne" i sportsverdenen der ikke har taget et eller andet netop for at blive bedre end de andre (som sikkert også har taget noget)

Det er da en påstand der vil noget. Jeg er ikke så sikker på at curlingspillere, billiardspillere, dartspillere mv. vil få det helt store ud af at dope sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 11:55

Citat
Jeg er ikke så sikker på at curlingspillere, billiardspillere, dartspillere mv. vil få det helt store ud af at dope sig

Det var "kraftsport" jeg talte om.....

Om dartspilleren kan bære 10 eller 100 pile er nok ikke relevant

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-05-07 12:20

Ja ja, kære refi

Jeg vil nu mene at der er al mulig god grund til fortsat at dæmme op for dopingmisbruget, såvel blandt amatører som blandt ”de dyre atleter”, og samtidig arbejde for at højne begreber som ære, moral og ærlighed i sportens verden - såvel som i alle andre sammenhænge.

Når præstationsracet florerer med alskens udskejelser af tvivlsom karakter, så skyldes det vel hovedsageligt de svimlende pengesummer der styrer sporten på højt plan, og det smitter så også af på andre områder. Og pengene kommer jo fra alle os der svælger i alt hvad der minder om store sportsbedrifter, uanset hvordan de er opnået. Vi er jo nok selv med til at holde den onde spiral i sving, og må som sådan også derfor acceptere ofte at blive bedraget i vores forestillingsverden. Men ligefrem at acceptere ”tingenes tilstand” fordi ”sådan er det bare”, det ville da svare til at vi også bare lod hånt om ozonlagets skæbne uden at ville gøre noget ved det.

"Citius, Altius, Fortius", men gerne baseret på ren manpower, tak!

/Frank

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 12:35

Jeg har svært ved at se hvor oconlaget kommer ind i denne debat.....

Citat
Men ligefrem at acceptere ”tingenes tilstand” fordi ”sådan er det bare"

Det er jo netop det jeg IKKE gør

Lige siden alkoholden blev "opfundet" har "folk" doped sig.......

Det bliver ALDRIG anderledes.....

Enhver "vinder" vil blive mistænkeliggjort - hvad mon han/hun har taget.......

Vi kunne også "tvinge" alle bilfabrikker til at lave biler der kun kan køre 50 km/t......

90% af alle dødsulykker ville forsvinde.....

Men den hører nok under "oconlaget"

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-05-07 12:59

Citat
Det er jo netop det jeg IKKE gør

Lige siden alkoholden blev "opfundet" har "folk" doped sig.......

Det bliver ALDRIG anderledes.....

Jo, det synes jeg da nok du gør, refi - ved at påstå: Det bliver ALDRIG anderledes!

Nej, det bliver nok aldrig anderledes, hvis ikke der er nogen (måske naive?) mennersker der vælger at gå "imod strømmen" og arbejde for "en bedre verden" på trods af oddsene - og uden at lade sig forblænde af udviklingens mange misfostre. Men heldigvis er der da stadig sådanne mennesker til.

Det med ozonlaget må du selv prøve at få indpasset i billedet!

/Frank

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 25-05-07 13:29

Professionel cykling er i mine øjne en del af en underholdningsbranche. En branche som også indeholder skuespillere der fyldes med silikone, Sylvester Stallone der fyldes med anabole vækst hormoner osv osv.

Fred være med det. Lige så snart der kommer penge ind i billedet så ryger uskylden.

Hvad jeg dog ikke forstår er hvorfor vi skal bruge skattekroner på at gå at kontrollere disse "skuespillere/atleter" Hvis underholdningsbranchen skal være fri for stoffer så er det vel branchen der skal sørge for det og ikke som nu hvor vi etableret os med en minister for urinprøver og kultur i øvrigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 13:47

Al professionel sport er gøgleri......

Uden tilskuere var der ingen professionelle......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-07 14:44

Sørgelig at nogen skal "slagtes" af medierne juridisk er man uskyldig indtil andet er bevidst uden enhver tvivl, det gælder bare ikke i medie verdenen, der skal man selv bevise sin uskyld, uanset hvor uhyrlig anklagen er, i må ikke tro at jeg mener Bjarne Riis er en men hvorfor skal han og andre bruge tid og kræfter på at forsvare sig mod pressen ? Er der kød på anklagen, så før en retssag !!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-07 15:01

Hvis en bruger har mere end en profil på kandu, er brugeren så dopet for at kunne klare sig på kandu LOOOOL

Med hensyn til Tour de France i 1996 så var de fleste jo dopet på daværende tidspunkt.

Om Bjarne Riis siger det ene eller andet i dag ændrer intet for det, der skete for 11 år siden.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 25-05-07 15:19

Nu drejer det sig jo ikke så meget om hvorvidt vi er for eller imod professionelle tilstande i sportens verden. Alle sportsgrene er vel mere eller mindre blevet kommercialiseret fordi nogen har set en ”fidus” ved det. Men det helt afgørende er vel hvilke værdier vi tillægger sporten som sådan, og i den forbindelse skelner jeg altså mellem sport på sportens præmisser og sport for underholdningens skyld. I underholdningssammenhæng får vi hvad vi betaler for, også må leve med illussionen om at det er sport. Problemet er jo bare at de ideelle sportsbegreber er blevet sammenblandet med penge, og at de ideelle sportsbegreber ingenlunde kan (eller bør) overleve på pengenes præmisser.

Vi tilskuere er ganske enkelt til grin for vores egne penge, hvis vi mener at kommerciel sport har ret meget med sport at gøre - en illussion alt for mange desværre er faldet for i underholdningens hellige navn.

Men diskussionen er vist ved at afspore lidt, idet temaet vel var om det ville være fedt eller ej hvis Riis kunne affærdige enhver mistanke mod ham. Og diskussionen vil givetvis fortsætte efter at samme Riis har udtalt sig derom.

Citat
Om Bjarne Riis siger det ene eller andet i dag ændrer intet for det, der skete for 11 år siden.

Det tror jeg nu nok det vil kunne gøre, om ikke andet så i forhold til mandens omdømme og troværdighed.

/Frank

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 15:29

Citat
Hvis en bruger har mere end en profil på kandu, er brugeren så dopet for at kunne klare sig på kandu LOOOOL

Helt klart

Citat
Det tror jeg nu nok det vil kunne gøre, om ikke andet så i forhold til mandens omdømme og troværdighed.

Det er jo det samme som at sige han SKAL indrømme.....

Det er jo det ALLE forventer - uanset om det er rigtigt eller ej.....

Som en forbryder der får "nedsat straf" med at indrømme eller "melde" sine medsammensvorne...

Det er jo ligegyldigt HVAD han siger hvis ikke det er det "VI" forventer - så kører historien jo bare videre....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-07 16:40

Nu har Bjarne R erkendt at han var dopet

http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article302507.ece

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-07 16:45

Je gtror vi er mange der sidder og ser det live

Og der var vist heller ikke megen tvivl om at det var det der ville ske.. Men det var sjovt at lege med tanken så længe det var muligt

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 25-05-07 16:49

Og han er med i vores sportskanon......Dammm....Ingen Dansk Tour vinder...1000 gange DAMMMMMMMMM...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-07 16:51

Han vandt en Tour hvor det meste af feltet var dopet, havde alle rytterne været rene ville han have vundet alligevel..

I et rent cykelløb vil det stadig være den stærkeste der vinder, og lad os lige få på plads at EPO ikke gør en taber til en vinder, det er marginaler der rykkes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 16:58

Ja....

Gribbene fik hvad de kom efter

Så nu er der vel fred et par år til næste sag.......

Den skal nok komme - bare rolig.....

Armstrong bliver den næste.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-07 16:59

Vi venter stadig på Rolf Sørensen

Bo Hamburger har allerede antydet at der kommer guf i hans bog der udkommer til efteråret

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 25-05-07 17:06

Har ellers hørt EPO giver en del....en professor idag mente 30 %...mæææænnnnn

Løven.....Kongen over dem alle Indurain han mangler vist at stå frem....

Ltpt4860....

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-05-07 13:30

Citat
Løven.....Kongen over dem alle Indurain han mangler vist at stå frem....

Nu var der jo det særlige ved Indurain, at han fysisk set var "bygget" anderledes end de fleste andre. Hans krop havde en enorm evne til at omsætte ilt, og det var det, der gjorde ham uovervindelig i mange år.

Citat
Indurains fysik
En af forklaringerne på Miguel Indurains overlegne stil gennem sin karriere er hans helt specielle fysik. Indurian havde på sin top nogle helt specielle fysiske fortrin. Spanieren havde en lungekapacitet på 7,8 liter, hvilket nærmest er umenneskeligt i forhold til det normal, som ligger ca. 2 liter mindre. Desuden besad Indurain en nærmest optimal evne til at transportere ilten rundt i kroppen. Indurain formåede at transportere og levere 7 liter ilt rundt i kroppen pr. minut, mod det normale menneskes 3-4 liter og andre toprytteres 5-6 liter. En anden specialitet ved Indurains fysik var hans hvilepuls, som kom helt ned på 28, mod det normale 60-65. Dette gjorde at hans puls på de hårde bjergetaper kun var på ca. 150, mens hans konkurrencer var helt oppe på 180-190 slag i minuttet.
Med til billedet hører også Indurains planlægning og økonomisering af sæsonen. Spanieren vidste at han ikke kunne køre hurtigt gennem hele sæsonen og valgte - specielt i de sidste år af hans karriere - at satse specifikt på Tour de France. En metode som har dannet forbillede for bl.a. Jan Ullrich og Bjarne Riis.

Og i mine øjne er Bjarne stadig en vinder! Dopet eller ej - manden gennemførte verdens hårdeste cykelløb. 3 ugers helvede og utallige bjergtoppe. Han er stadig MIN helt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-07 13:43

Citat
Og i mine øjne er Bjarne stadig en vinder! Dopet eller ej
ja vist er han stadig vinder, de var jo dopet allesammen, en "ren" cykelrytter kan ikke være med på topplan

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 26-05-07 14:49

Citat
Og i mine øjne er Bjarne stadig en vinder! Dopet eller ej - manden gennemførte verdens hårdeste cykelløb. 3 ugers helvede og utallige bjergtoppe. Han er stadig MIN helt.

Ja vist sejrede han i et cykelløb i 1996, men æren for den sejr har han da ikke i behold længere! I mine øjne kan han ikke være nogen helt - lige så lidt som f.eks. 100 meter-løberen Ben Johnson i sin tid kunne være det.

Citat
en "ren" cykelrytter kan ikke være med på topplan

Jo da, hvis systemet var gearet til og indstillet på at "fange" misbruget på forkant, så alle de formastelige "kemikalieryttere" ikke fik en chance for at deltage i konkurrencerne på topplan - og det samme gælder selvsagt med alle andre idrætsgrene.

Det er da paradoksalt at systemet indlemmer misbrugerne som trækplastre i konkurrencerne, for så efterfølgende at lade hammeren falde når konkurrencerne er overstået - hvis man som hævdet ønsker konkurrencerne afviklet som "ren sport".

Sportsfolkene må ganske enkelt være indstillet på at "bevise deres absolutte uskyld" inden de overhovedet får lov at dyste, og enhver tvivl må komme sporten til gode - hvis ikke vi alle sammen bare skal holdes for nar og bare nøjes med at kunne kåre årets bedste "apoteker" eller mest opfindsomme "medicinmand".

Det kan lade sig gøre, og det skal lade sig gøre!

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-05-07 15:19

Citat
Ja vist sejrede han i et cykelløb i 1996, men æren for den sejr har han da ikke i behold længere!

Måske ikke i forhold til andre cykelryttere og sportsfolk, - men set her fra min sofa, så er det en kæmpe bedrift i forhold til hvad JEG kunne formå.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-07 18:29

Mon ikke Bjarne Riis får sig en lille slapper nu

Nu er det fodbolden, der har overtaget forsiderne.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-07-07 03:32

Villle det ikke være fedt, hvis Michael Rasmussen havde været smidt ud af Touren allerede i juni måned?

http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695506.html

Sikke noget l*rt

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-07 09:51

Tak for svaret jomfruane.