/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Oprette et lokalt netværk
Fra : anetteogjesper
Vist : 451 gange
125 point
Dato : 24-05-07 23:07

Hej

Vi har fået ny stationær computer. Vi har altid kunne arbejde mellem den stationære og den bærbare, men nu synes jeg ikke at kunne få forbindelse og har brug for hjælp.

Jeg har en bærbar computer med XP installeret og så har vi lige fået en stationær med windows vista. Printer m.m er installeret på den stationære. Jeg ville meget gerne have forbindelse de to computerer i mellem igen, så jeg kan gå ind og printe ud fra den bærbare og se og ændre filer m.m.

Jeg har virkelig brug for hjælp, så jeg håber der er nogen der kan tippe mig

Med venlig hilsen
Anette

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-05-07 01:10

Anette, fortæl, hvordan de før var "i kontakt" med hinanden. Var det bare et kabel, via en hub, eller en router, eller hvad?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 14:10

Hvis de 2 er forbundet til en router, switch eller en hub eller direkte med et krydset kabel, skal du jo køre Guiden - Opret et mindre hjemme og konto netværk - på begge pcer.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-05-07 14:15

Hej
Det er en trådløs router.

Jeg kan sagtens køre guiden "Opret et mindre hjemme og konto netværk " på den bærbare med XP på, men jeg kan ikke finde guiden på PC'en med Vista...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 14:23

Kig under netværk eller søg på det. Nu sidder jeg ikke lige nu ved en Vista pc og jeg kan selvfølgelig ikke lige finde det.
Men hvis du går i COMPUETR vis Start mener jeg at netværksdelen ligger med genvej

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-05-07 21:08

Har set på netvæksdelen 100 gange men der er intet med "Opret et mindre hjemme og konto netværk"... Ved snart ikke hvad jeg skal gøre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-05-07 06:53

Hvis du i søgefunktionen søger på Netværk må der komme noget op omkring hvordan. Jeg sidder desværre ikke ved en Vista pc da den har smadret bundkortet, og det nye er ikke kommet endnu.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 26-05-07 16:42

Er det din Vista der ikke kan komme online?

- Hvis ja, så skal du ændre den interne ip under tcp/ip opsætning.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 29-05-07 12:29

Hej
Jeg kan hverken se den stationære computer på den bærbare eller den bærbare på den stationære. Håber virkelig der er nogen der ved hvad jeg kan gøre.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 29-05-07 14:29

Hej

Hvis du på din vista pc går ind i "start" derefter "hjælp og support" og søger på "hjemmenetværk" så vil der være flere guider. Bla en med "Sådan tilføjes en trådløs computer manuelt ved at køre Windows Vista" Jeg tror det måske kan hjælpe dig. Jeg er desværre ikke nogen haj til dette.

vh

Thomas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-07 15:52

Stationære skal være medlem af samme gruppe.
Navgiv den stationære computer
Ststionære skal tillade deling
Printeren skal deles ud inde i stationære
Så der kommer en hånd under

Andre computere:
h-klik på computere i nærheden
tilslut printer
klik på + ud for navnet på den stationære computer
følg guiden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-07 15:53

Alle skal være medlem af samme gruppe.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-06-07 12:20

Intet af det virker. Nu har jeg brugt en Usb stick og nu kan jeg e den stationære computer på den bærbare under "arbejdsgruppecomputere", men når jeg trykker på den stationære, for at gå ind på den skriver den: "... ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse" Netværksstien blev ikke fundet...

HJÆLP

Kommentar
Fra : dr_dem