/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Drev forscundet
Fra : Tompe_10
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 24-05-07 21:59

Hejsa :)
Jeg skriver da jeg har problemer med et forsvundende dvd drev drev.
Da jeg forleden dag startede min computer var begge mine drev på mystisk vis forsvundet fra Denne Computer. Jeg har haft min pc skilt ad og har tjekket at ingen ledninger sidder løst. Jeg har scannet for virus og spyware og heller ikke det er kilden til mine problemer....

Kan i hjælpe?

På forhånd tak,
Kim

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-07 22:03

Prøv at gå i
Start - Højreklik Denne computer - Administrer - Diskhåndtering

Vises de der

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-07 22:04

Hvor mange DVD drev har du i 1 el 2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 22:04

Har du husket at sætte strømkablerne fra strømforsyningen til drevene også?

..og tjekket om der er strøm på?

..ikke bare dine controllerkabler (= de 'flade') ?

Det kunne jo være din strømforsyning, som er problemet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 24-05-07 22:06

Jeg har 2... Et normalt dvd drev og en dvd brænder...
Og nej ingen af drevene vises der... Jeg kan dog finde det ene under enhedshåndtering - diskdrev

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-07 22:09

Hvordan eller hvad skrives der under opstart når div. drev skal detectes. Prøv også at gå i bios og kig dine indstillinger der. Du har vel ikke været ved at pille ved Master/slave jumperne

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 24-05-07 22:10

Yep molo der er godt nok strøm til begge to...

I bios kan jeg se det ene drev og mine indstillinger er som de plejer... Og nej har ikke været ved at pille ved jumperne :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-07 22:13

mystisk. Der må simpelthen være en løs forbindelse et sted, eller også sidder kablerne forkert. Eller har hjeg ingen forklaring endnu.

( For vi snakker jo ikke endnu RAW filsystem, for da kan drevet stadigvæk ses, men ikke bruges )

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 24-05-07 22:14

Grr irriterende... Håber der er en anden herude som har en løsning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 22:15

Fysisk defekt?

Prøv at bytte drevene om ..og se om dét gør en forskel.

Husk liiiiige at prøve at rydde op i registreringsdatabasen først ...med f.eks. dette program:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 22:17

Ps. Du har vel tjekket om der evt. skulle sidde en 'glemt' DVD i drevet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 24-05-07 22:19

Hjalp ikke at bytte om på drevene og der sidder ikk nogen dvd i drevet : /

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 22:24

Hjalp det heller ikke på, at 'finde'/'Identificere' drevet blandt de 2?
Citat
I bios kan jeg se det ene drev...

Hvilket af de 2 kan du 'se' ? ..efter 'ombytning' ...i BIOS?

..er det 'samme' fysiske drev ...du kan 'se'?

..men ikke det 'andet'?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-07 22:26

Det kunne jo være et defekt kontrollerkabel ..eller et af 'stikkene' på det

..skift det !

..kablet alsså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 24-05-07 22:28

Okay, må få købt et nyt en af dagene så :) Smider point'ene til dig... Tak for den hurtige hjælp og tak til fijala for forsøget ;)

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 24-05-07 22:28

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 22:31

Held og lykke...

..fra en pc-smed, som har 'set' lidt af hvert

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 14:07

Tak for de rosende ord og held og lykke med det