/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2x WINDOWS på een computer
Fra : soeGG
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 24-05-07 15:05

Hej alle.

Jeg har fået mig et problem med mit WINDOWS XP. Jeg har geninstallere XP, men du har jeg 2x WINDOWS XP styresystemer på min computer, et på mit "c:/WINDOWS" og "d:/WINDOWS". Jeg vil kun beholde det på c-drevet, men hvordan sletter jeg det på "d"?

TAK!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-05-07 15:11

Har du andet liggende på det D: drev

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 24-05-07 18:05

Ja, det tilfælde har jeg været ude for, fordi jeg fik gemt min nye installation i en ny mappe...

Du sletter såmænd bare hele windows-mappen på D-drevet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-07 20:04

Alt efter hvilken version den starter op på så kan du bare slette den anden. Det er bare at trykke delete efter du har markeret det der skal fjernes

Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 24-05-07 22:19

Ok, hvis jeg forstår det rigtigt så: Starter mit win fra c:/ som er det jeg vil bruge, så åbner jeg d:/ i win og slette det?

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 24-05-07 22:28

Ja det er rigtigt! Når windows mappen ikke længere ligger der, kan denne windows nemligt ikke bruges mere...

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 24-05-07 23:17

så er det lige spørgsmålet om ikke den windows der ligger på c drevet er din "gamle" windows som du jo åbenbart ville forny Så hvis du VIL have styresystemet til at ligge på c må du starte helt forfra!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 14:13

Ja du er nødt til at fine ud af hvilekn version der er den nyeste for det er jo den du skal bevare.

Iblandt sker der noget med hd partitioner som ikke er lige til at forklare, men det løser sig som regel i den sidste ende alligevel