/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Bedste Viewer til *.dwg
Fra : CLAN
Vist : 2044 gange
100 point
Dato : 24-05-07 10:23

Hejsa
Erfaringer og forslag til bedste (gratis) viewer for AutoCAD tegninger modtages med kyshånd
Lige nu benyttes http://www.edrawingsviewer.com/index.html
Takker for input til spørgsmålet
Søren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 11:00
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-07 11:14

Jeg har ikke afprøvet disse:
http://www.dwgseries.com/
http://www.dwggateway.com/

Skal du arbejde meget med Autocad................. i proff regi.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-05-07 11:50

Nej det har jeg folk til altså at arbejde i AutoCAD, men jeg får af og til tegninger på mail(s), og skal helst kunne se og udskrive disse - uden at ha' hele ba'laden installeret
Jeg tester lige indkomne forslag senere i dag

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 24-05-07 16:32

Tak for svaret e.c.
Valget faldt på DWGgateway, som jo indeholder lidt flere muligheder end de andre, den indeholder bla. også min eksisterende eDrawings.
DWGgateway har også ulejliget sig med at "fortælle" (vise) programmet via
http://www.dwgseries.com/onlinetour/13_DWG_Series_V2.html
God Pinse til alle
Søren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-07 17:21

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-05-07 17:23

Hej ec.
Det var også en jeg lige stod og manglede ,jeg deler nogle gange dwg filer med en af mine arbejds kolega og han arbejder i 2002 , mens jeg i 2005 . så dwggateway er perfekt.
så det var
et sk...godt tips.
mvh. hardy

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 24-05-07 20:24

Lige en enkelt kommentar. Autodesk har deres egen dwg viewer som er gratis på

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=6703438&siteID=123112

som i øjeblikket understøtter ver 14 til 2008.
CLAN: Du efterspurgte en viewer til autocad tegninger..... Så vidt jeg kan se og forstå arbejder dwggateway direkte indefra AutoCAD (vel ikke LT, desværre) .. Har du så behov for en viewer ??

Nå, uanset hvad er det tilsyneladende et godt tillægsprogram og det er fint at du kan bruge det (Mine 10 point er godt givet ud), selvom jeg kun har en LT på arbejde

God pinse til alle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-07 20:41

Jammen - så har de da rigtig åbnet for den ellers lukkede pose.
Volo view koster vist stadig.

Men denne fra mit link:
Citat
DWGviewer
FREE DWGviewer software download - also known as eDrawings Viewer for AutoCAD users - lets you view native DWG and DXF files, and share AutoCAD design concepts with anyone easily via email.
Download free DWGviewer

Er vist en stand alone wiever

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 00:06

mieland... jo jeg har AutoCAD installeret, men benytter den faktisk ikke - som nævnt humoristisk, så har jeg "folk til det" = nogen som er bedre til det end mig
Det der er godt ved DWGgateway er at det kan arbejde på tværs af versioner.
Mit mål med spørgsmålet var at afinstallere CAD og så kun ha' en viewer, og her bliver jeg nok nød til at beholde eDrawings Viewer... den kender jeg. DWGgateway er desværre ikke en stand-alone har jeg senere erfaret.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-05-07 11:08

Hvis du har Autocad..................har du da også Volo Viev - så den kan vel bruges.
Og du kan så bare lade de dygtige tegnere gemme i Acad 13 så du også kan se tegningerne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 11:33

Nu sker det jo, at jeg modtager tegninger "udefra" på mail(s)... og jeg havde tænkt mig at afinstallere AutoCAD fra min PC (frigive en bruger licens)
Alt hvad jeg har brug for... er at se og evt. udskrive *.dwg filer/tegninger.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 26-05-07 23:27

Hej CLAN !

Som jeg skrev var mine 10 point for dette spørgsmål givet godt ud. Bare du finder en løsning, som fungerer for dig er alt godt, uanset hvad andre ...... hvis du forstår.

E.C.: Volo View koster stadig, men jeg skrev intet om volo view. Havde du klikke på linket ville du have set at det drejer sig om:

DWG TrueView™
Use this FREE* download to accurately view, plot, and publish authentic DWG and DWF files. And now, DWG TrueView incorporates all the functionality of DWG TrueConvert. This means you can translate any AutoCAD or AutoCAD-based drawing file for compatibility with AutoCAD Release 14 through AutoCAD 2008.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-05-07 23:35

Ja Mailand - det så jeg godt, men da Clan har licens så kan VoloView godt installeres uden at belaste Autocad licensen, da VoloWiev kører på egen licens..................som jeg husker det.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 27-05-07 19:02

Meget muligt..... jeg er heller ikke helt inde i licensreglerne, men ud fra det oprindelige spørgsmål, kunne man ikke umiddelbart se at CLAN havde en licens. Og skal vi så slutte dette spørgsmål med et ønske om at CLAN får stor gavn af det eller de indlæg han har fået retur.

God Pinse til alle !!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-05-07 19:10

god pinse.