/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Avi til DVD-RW
Fra : hotmaildude
Vist : 949 gange
200 point
Dato : 24-05-07 10:06

Jeg står med en bunke avi-film jeg gerne vil lægge over på en DVD-RW disk... Min dvd påstår at kunne afspille DVD-RW, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal brænde filmene... Er det nok "bare" at lægge filmene ind eller skal formatet ændres... ? Jeg har Nero 7 Premium installeret!

Kommentar
Fra : nasher

Dato : 24-05-07 10:24

Tja jeg ville ikke bruge RW med mindre jeg brugte CD'en som en lille harddisk.

Bare brug et alm medie, og så bare læg dem over på CD'en som data cd, så kan man selv vælge hvilken hjemmevideo man vil se når man starter DVD'en i en lille menu som kommer frem.

Sådan er det på min.

NASHER

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 24-05-07 10:26

Hvis du bare vil beholde avi-filen i avi-format så brænd over på en DVD med Nero (som DATA-dvd) Det er det letteste hvis du vil se filmen på en alm. afspiller, der understøtter avi.
Men du kan også konvetere filmene med NERO eller WINAVI, så de bliver i DVD-format.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-05-07 10:27

Det kommer an på hvordan du vil afspille dem.
På computer eller dvd afspiller.

Din dvd afspiller skal jo kan understøtte afspille af AVI hvis du ville brænde den i AVI format

Men hvis der er er DVD-RW disk du har kan du jo altid bare brænde over og teste den kan jo altid brændes om igen ;)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-05-07 10:29

ups så ikke pallebhansen svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 10:53

Endelig kan du i Nero lave dem om til VCD - det fylder ikke meget mere, men så kan afspilleren under alle omstændigheder afspille dem.....

Husk hvis du bruger RW af skiven skal være lukket (finalized) eller virker det ikke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 10:53

af skiven = at skiven

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-05-07 11:08

AVI er normalt en 'tabsløs' form.
Grundformatet for DVD'er er Mpeg2, der komprimerer kraftigere ned. Desuden er der en specile filstruktur på DVD'er. Så umiddelbart ville jeg finde et program der kan omkode AVI til mpeg og danne filer og directories på DVD'en ('Mastering'). Jeg bruger en ældre 'Studio 9', men der er også gratis programmer. Se mere på http://recordere.dk/

VCD og SVCD er formater der er beregnet til CD'ere, ikke DVD'er

Men bortset fra det så kan afspillere jo spise en stribe forskellige formater efterhånden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 11:16

Citat
VCD og SVCD er formater der er beregnet til CD'ere, ikke DVD'er

Det kan vi kun blive enige om (deraf navnet), men de fungerer nu ikke anderledes på DVDer..

Citat
AVI er normalt en 'tabsløs' form

Den holder ikke her....
Hvis det er downloade film(7-800 Mb) er de allerede "ødelagt" - uanset HVAD du gør ved dem bliver kvaliteten ikke bedre....

Så det er reelt KUN et spørgsmål om HVILKE formater DVDafspilleren kan afspille.....

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 24-05-07 11:55

Jeg prøver pallebhansen´s forslag... Det er netop for at kunne se den på en kammerats dvd-afspiller og derefter genbrænde nye episoder Det virker nemmest, idet jeg er fri for at skulle omkode.... Jeg vender tilbage med respons og point når jeg har afprøvet det! ...... Ellers tak for de mange forslag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 12:23

Husk stadig at lukke skiven

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 24-05-07 12:54

Hvis skiven lukkes så kan der vel ikke genbrændes... Eller er det mig, der har misforstået konceptet? Fidusen er, at jeg ikke vil skulle bruge 16 DVD´er, men løbende skal kunne genbrænde den selvsamme skive!

Kan en DVD-RW lukkes ved en brænding og herefter genbrændes?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-07 13:04

Kan en DVD-RW lukkes ved en brænding og herefter genbrændes?
Ja, for at en DVD-skive kan ses af en alm. DVD afspiller, skal den lukkes (finalized), derfor kan du godt slette hele DVDèn (RW) senere med dit brænderprogram, ingen problem i det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 13:34

Citat
Hvis skiven lukkes så kan der vel ikke genbrændes... Eller er det mig, der har misforstået konceptet?

Ja - det har du misforstået....

Du kan IKKE viderebrænde.... Men GENBRÆNDE.....

Så er der mere plads brænder du blot det gamle (samme) igen + det nye.....

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 24-05-07 18:18

Ok..... Den er brændt og jeg venter nu på respons fra min kammerat! ;)

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 25-05-07 21:42

Tak for svaret pallebhansen. Det fungerede fint..... Tak!