/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Western med tavs harmonika spiller?
Fra : klippetop
Vist : 587 gange
10 point
Dato : 21-01-03 05:50

Jeg trot selv jeg tænker på filmen "Once Upon a time in the West", men jeg er ikke sikker. Jeg så filmen som barn, den starter vist i sort / hvid. Nogle mænd er igang med at ville hænge en ung mand. De er to brødre, den ene sidder på skuldrene af den anden med en løkke om halsen - han vil således blive hængt når broderen ikke længere kan bære hans vægt!
Nu sker et tidsping i filmen (nu i farver?) En mand kommer til byen, han er altid tavs - men spiller igen og igen den samme melodi på sin mundharpe. Det er den overlevende bror, der er kommet til byen for at få hævn!...

Jeg vil gerne have bekræftet om det er er "Once Upon a Time in the West", og hvor kan man evt. skaffe filmen?

På forhånd tak
Peter.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 21-01-03 08:43

Du er på rette spor. Det er en Sergio Leone film og det er Clint Eastwood, der spiller, men filmen er den pragtfulde "Fistful of dollars".
Jeg har lige tjekket; den kan fås på Amazon.com.

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 10 point
Dato : 21-01-03 09:54

Hvis du er i tvivl kan du genopfriske din hukommelse her med lyd og film klip - http://www.fistful-of-leone.com/films/ouatitw/index.html

Det ser ud til at den kan lånes på biblioteket som fil - http://www.aakb.dk/sw2105.asp
Eller kan den bestilles hjem af enhver dvd forhandler f.eks. - http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=9696

PS. Der findes en forkortet VHS udgave ude ! Ungår den ! Orriginalen er på 3 timer og fåes på DVD.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 21-01-03 09:58

Hej Freida,
Hvis du ikke har set filmen burde du kunne læse dig frem til, at der ingen hævnmotiv er i Akira Kurosawa hyldsten, du nænver med Clint.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 21-01-03 10:07

Det lyder helt klart som "Once upon a Time in the West".
Harmonika spilleren spilles af Charles Bronson, ikke Clint Eastwood.

http://us.imdb.com/Title?0064116

Amazon.com er altid et godt bud men om man kan finde den herhjemme
skal jeg ikke kunne sige.

Godkendelse af svar
Fra : klippetop

Dato : 22-01-03 20:37

Tak for svaret og de mange kommentare. Jeg var stadig i tvivl, indtil jeg så billeder fra hængningen- Once Upon a Time in the West.

Tak for hjælpen til jer alle, M.v.H.

Peter.