/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
VURDERING AF ANTIK
Fra : kissan
Vist : 615 gange
200 point
Dato : 24-05-07 08:29

GODMORGEN
Jeg har nogen antikke ting som jeg kunne tænke mig at få sat en pris på!!
Har surfet rundt på nettet og finder kun dem der vil have en milliard for at vurdere en måske lille
ting der kun er en hund værd !!
Findes der noget som fks Kandu hvor man kan spørge og få gratis svar
Nogen der har en ide herinde???????????
Mvh
Kissan

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-05-07 08:34

Mange gange er man nødt til at have tingen, i hånden, for at kunne vudere nogenlunde korrekt.
Det er meget vanskeligt, at gøre over nettet.

Det nemmeste, er sådan set, at tage det med ind til lauritz.com (ring og få en aftale i forvejen) og få dem til at vudere det, med salg på auktion for øje.
Du kan jo altid komme i tanke om, at du alligvel ikke vil sælge det, til den prisvudering.

MVH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-07 08:50

Ja, eller et af de andre auktionshuse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-07 09:08

Der er også nogle ugeblade der har en side hvor de vurderer prisen på antikviteterne,

Bl.a ugebladet Hjemmet

http://www.hjemmet.dk/index.php?mod=main&top=0&parent=57&id=15

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-07 09:11

Om tirsdagen er der på Dr 1 et program - hvad er det værd - hvor nogle seerer får vurderet deres ting.

I det program har de goså vist, at der rundt omkring i landet nogle gange er store steder, hvor folk kommer og får vurderes deres ting, måske de kan hjælpe dig, med tid og sted for sådan en vurderingsdag

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 24-05-07 09:16

Vender tilbage senere.....
Katten er ved at føde!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-05-07 09:29

tv2øst har en serie 'Mit kæreste eje' Se http://www.tv2east.dk/friformiddag

I al fald lauritz.com vurderer osse ud fra email-tilsendte billeder + beskrivelser.

Flere antikvitetshandlere gør det samme hvis du sender dem et billede med beskrivelse og "Er du interesseret".

Via email er det selvf. nemmest med gangbare ting: "Mors dags platte 1700 og grønhvidkål, mint condition"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-07 10:54

Kissan det lyder spændende, tillykke med de nye familiemedlemmer kan jeg vel også sige??

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 24-05-07 15:43

Tillykke med familieforøgelsen

Annuller spørgsmålet
Fra : kissan

Dato : 27-05-07 01:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Sorry,Har prøvet jeres forslag men takker alligevel!!
God Pinse til jer alle