/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skoda favorit problemer
Fra : steffen15
Vist : 987 gange
350 point
Dato : 24-05-07 01:37

hej har lige købt en skoda. den er begyndt på noget underligt.. når jeg sætter igang hopper den lidt
ligesom den ikke får benzin. men det er kun i starten i gearet. når den er oppe i fart er der ingen problemer..?? hvad skal jeg gøre nye tændrør```???

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 24-05-07 01:39

sorry de stave fejl.. kan ikke finde ud a at komme tilbage og rette dem.. skriv hvis i ikke forstår hvad jeg mener?=!

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 24-05-07 06:51

start med at chekke/skifte luft filteret og evt benzin filteret

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-05-07 06:57

Platiner og tændrør.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-07 08:52

Hvor gammel er den ?
Indsprøjtning ?

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 24-05-07 14:00

Kære steffen15.
Hvis man skal have bare en lille jordisk chance for at hjælpe dig, så MÅ du oplyse alderen
på din bil, samt typen. En Skoda kan være fra de glade 80er. Der er masser af muligheder
for fejl: karburator, tændrør, luftfilter, tændkabler, indsprøjtningssystem, diverse sensorer.
Kom med nogle ordentlige oplysninger - så tror jeg du kan få hjælp........
Venlig hilsen Ibea.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-05-07 14:24

Skoda er fra halvfemserne har nogle mærkelige styresystemer til deres karburatorer(En arv fra ww)
Man skal kende årgangen for at vide hvad der skal indstilles - måske udskiftes.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 24-05-07 16:34

hej det er en skoda fra 1994. med vw moter... sådann en her http://autosoldalak.hu/sajat_oldalak/fotok/YS/YS060053_1.jpg

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-05-07 17:08

ja skøn vogn - nagen til min! men kaburatoren har noget elektronisk styring, som jeg ikke kan gennemskue

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 24-05-07 22:42

hmmmmm ja skoda er sku en fin billig vogn.. gav 4500 for denmed 22 mdr til syn.. er ny startet så det skal jo være lidt billigt+

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-05-07 11:55

Min Skoda har været meget driftsikker.

Et kanduråd: Forhøj pointene så kommer du øverst blandt spørgsmålene igen.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 175 point
Dato : 30-05-07 10:52

Bette ok bil, hvis ellers man kan holde ormene væk fra den. Problemet med de gamle Favoritter er, at justeres den så den kan synes, skal den udmagres så meget på benzinen at den ikke kører ordentligt eller ikke vil gå i tomgang. Løsningen kan være at få den synet og så efterfølgende justere den til at kunne køre (omend det ikke sådan man burde gøre). En øvet skoda-mand laver det på et øjeblik.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-06-07 02:57

oki den blev synet for 3 måneder siden.. men prøver det

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 04-06-07 01:04

Tak for svaret 3773.