/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
små blærer på hænder og fødder
Fra : Runeldo
Vist : 8257 gange
100 point
Dato : 24-05-07 00:53

Jeg render satme rundt med sådan nogle små blærer på mine hænder og fødder. De er fyldt med klar væske og er lokaliseret i overfladen af huden....jeg kan nemt kradse dem af, men det ser ikke særligt godt ud efter det. Hvorfor er de bare på hænder (imellem fingrene) og på siden af min fod og hvad satan sker der???m kan jeg få noget salve eller hvad skal man gøre....???? Hygge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-05-07 01:49

jeg synes da du skal tage en tur hen til din læge for at finde ud af hvad det er.

Der findes en sygdom med de symptomer, men det er nu oftest små børn der får den

http://www.sygeborn.dk/frame.cfm/cms/id=536/sprog=1/grp=2/menu=1/

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-07 06:15

Det er satme en grim ting.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-05-07 08:32

det er garanteret varmeknopper de skal behandles med cream fra lægen. bare lige så du ved det så snart du kradser hul smtitter du dig selv endnu mere

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-05-07 11:24

Citat
det er garanteret varmeknopper de skal behandles med cream fra lægen. bare lige så du ved det så snart du kradser hul smtitter du dig selv endnu mere

Varmeknopper der smitter? Nu har jeg hørt den med.

Det kan være varmeknopper (hudirritation p.g.a. varme og sved) eller det kan være irritation af andre udvortes ting (jeg har haft det p.g.a. at jeg holdt en kaktusfigen i hånden mens jeg spiste den eller efter at have gravet i lava-grus med hænderne).
Det ville være mit umiddelbare bud at det er en af disse. Så hedder behandlingen bare rene, tørre og kølige hænder, så forsvinder det af sig selv.

Men jeg ville osse besøge lægen. Det kunne jo være noget andet.

Accepteret svar
Fra : dortehou

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-07 16:42

Hej Runeldo

Jeg havde engang nogle blærer (dog kun i hånderne) der lyder lidt som dig. Prøvede først 3-4 forskellige salver der ikke hjalp en pind. Fik endelig en henvisning til en hudlæge, og efter 3 gange stråler forsvandt de. Jeg har ikke set skyggen af dem siden.

Jeg kan virkelig ikke huske hvad de hedder, men noget lign. ordet psoreasis indgik ihvertilfælde.

Nu er det jo møgsvært at stille diagnoser for os almindeligt dødelige - og ihvertilfælde umuligt at gøre det over nettet. Så fat du bare telefonen og bestil tid ved din læge.

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 30-05-07 13:10

Tak for svaret dortehou, det er hammer. Jeg ringer til doktormanden en af dagene hvis jeg husker det. HYGGE