/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Windows Movie Maker
Fra : ipbirk
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 23-05-07 19:45

Hej
Jeg har et problem med Movie Maker når jeg skal skrive f.eks en tekst foran et billede med den indbyggede tekst generator, nogen gange skriver det med stort andre gange med småt, og nogen gange sågar både stort og småt i samme tekst, jeg har ingen kontrol over det, og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg kan stille skriftstørrelsen.
Det er også et problem at det er meget begrænset tekst der kan sættes ind ca. 100 tegn.
Er der nogen der har god forstand på MM og vil hjælpe så ville jeg blive glad

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-05-07 20:09

Har selv ledt lidt....

og vil selv kigge på dette link, måske noget for dig

http://www.abmedia.dk/video/mm2.htm

Henrik

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-05-07 07:40

Du må lige uddybe dit spørgsmål lidt. Man kan jo skrive tekst, flere forskellige sted i movie maker.
Vil du skrive i videosporet eller i titeloverlejringen??? (det er ikke helt det samme)

Der findes faktisk et lille hæfte fra Libris der hedder " Videoredigering med Movie Maker 2" Normalpris Kr. 99,00 jeg fandt det på tilbud til en rund tier. Her står altså mange små gode triks osv. som man ikke lige opdager, hvis man bare lige sidder og "leger" med det.

Kom med lidt mere, så skal vi nok se om vi kan hjælpe.

MVH

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-05-07 08:01

Hej igen

viskinge skriver:Du må lige uddybe dit spørgsmål lidt. Man kan jo skrive tekst, flere forskellige sted i movie maker.
Vil du skrive i videosporet eller i titeloverlejringen??? (det er ikke helt det samme)

Det er under " opret titler og rulletekster" jeg er ved at lave et slide show hvor jeg sætter en beskrivelse foran de fleste billeder, så det undrer mig også at det kun er så få ord som kan sættes ind.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-07 08:57

Nu er movie maker jo ikke det bedste program til at lave slideshow i, men kan dog bruges.

Det er rigtigt, at der er begrænset antal anslag til rådighed.

Her er et lille trick, som kan bruges.
Skriv din tekst i et andet program, gem filen i et af de formater movie maker kan åbne som et billed.

Feks.:
Brug word (her alle muligheder med format og str.) Evt. udskriv det og scan det ind, gem det som feks. xxxx.BMP (hvis du ikke kan gemme det som et billedformat). Nu kan du åbne det som et billed i movie maker.

Det er lidt "bøvlet" men kan dog lade sig gøre.

MVH

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-05-07 18:16

hej
Det har jeg prøvet, men problemet er at det bliver så småt at det næsten ikke kan ses på tv'et,
jeg skal have en A4 side ind med tekst, jeg har også prøvet at tage et billede af printet men det blev ikke bedre.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-05-07 18:19

til Viskinge
Kan du foreslå et bedre program, jeg skal også have baggrundsmusik med på cd'en som skal vises som slide show på tv.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-05-07 07:44

Når du opretter en tekst foran et billed, får du 2 tekstfelter frem. Du skriver i den øverste, og du kan også skrive i den nederste (på filmen kommer det i den nederste tekst først til syne lidt senere, end det der står i den øverste.
når du har gjort dette, kan du jo gentage proceduren, lige så mange gange du lyster.
Du får så alt din tekst frem lidt efter lidt.
Filmen startes så med at den første tekst du har skrevet, så går den over til nr 2 tekst du har skrevet, så kan den gå over i nr 3 tekst du skrevet, osv og til sidst vises billedet. Så kan du jo lægge alt det lyd på du vil.

din samlede tekst består så, feks. af 4 tekstblokke, inden billedet vises.

håber du forstår.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-05-07 08:02

Du kan jo også lave det som en rulletekst, inden billedet vises. Her kan du jo skrive meget tekst, som så starter i bunden af skærmen, og kører opad. Jeg mener også at du kan stille hastigheden den skal rulle med.
Du kan også formatere teksten, størrelse farve osv.

MVH

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-05-07 08:23

til Viskinge
Den med rulleteksten ville være fint, men jeg mener at man kun kan bruge rulletekst efter det sidste billede, eller hvad?

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 26-05-07 13:55

Det er også et problem med at få samme skriftstørrelse i de 2 tekstfelter, jeg synes ikke jeg kan formattere teksstørrelse.

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 27-05-07 16:48

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-05-07 14:35

Regner med at du har fundet ud af det hele.
Rulleteksten kan sagtens være først.
Du behøver ikke at skrive i begge tekstfelter, bare brug det øverste, og så lav nogle flere, hvis du ikke har plads til teksten.

MVH