/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Humbug eller sandhed????
Fra : 3773
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 23-05-07 14:46

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-07 14:51

En sandhed med modifikation.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 15:07

Tror du? Jeg er helt på det rene med at nogen går ledige. Det gør de også i min branche, uanet at alle skriger på folk. Men det er vel spørgsmålet om de reelt gider/kan/bestrider jobbet, oder was?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-07 15:28

Humbug kan du ikke kalde det.....

Alle brancer mangler folk....

Uddannelsen i sig selv er garanteret ikke ensbetydende med job....(med mindre du er villig til hvad som helst)....

Så at IT-brancen skulle have et "specielt" problem, må stå for deres egen regning.....

Flere brancer har tilsvarende problemer (læger,sygeplejesker,hjemmehjælpere osv...)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 15:40

Næh, men nu har det jo været vendt flere gange, hvor nogen påstår at IT-branchen's hyleri er ren bluff og ikke har nogen bund i sandheden.

Fra min branche ved jeg at en søgning på AT viser måske et par ledige i vores område. Disse er ledige fordi de ganske enkelt ikke er egnede eller ikke gider lave noget.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 23-05-07 15:40

Det sagde man også i slutningen af 90´erne, så folk strømmede til uddannelsesinstitutionerne. Efter et par år var der ikke job til dem. Nu har det så gudskelov vendt igen.

Læs det du interesserer dig for og ikke det der giver mest i løn eller hvor der er mest behov. Det kan hurtigt ændre sig i den tid det tager at studere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 15:42

Kan i få folk Marc?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 23-05-07 15:45

Ja

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-07 16:05

Det her er nok sandheden:
Citat
Vi frygter, at udviklingen vil skabe lønpres og medarbejderjagt i Danmark, siger Christian Ernrup, som er dansk direktør i virksomheden Stratiteq i Malmø.

Altså de vil ikke betale

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 16:10

Arhhh det er for simpelt EC. Alle skal bare have mere i løn. Hvad er det så lige der sker med infaltionen og renterne???

Ka' du huske 70 og firserne? Hvor ondt var det lige det var at komme af med ulykkerne fra den gang?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-07 16:18

Jo jo - men jeg tror ikke rigtig på disse profeter, som tit bare skal promovere sig selv.
Men skruen uden ende er da heller ikke godt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 16:23

Vi kan mærke det. Efterspørgslen efter brugbare folk har pustet ret kraftigt til lønningerne det seneste år. Og regningen derfra kan man kun tørre af på kunderne (som igen tørrer det af på deres kunder osv osv).

Men essensen er, der påstås at en IT-uddannelse = job (i det sjællandske og kbhvn i særdeleshed. Humbug oder was?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-07 16:33

Kan ikke svares med et entydigt ja eller nej.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 16:44

Det er jeg klar over! Men du ved selv at der flere gange på kandu, har været påstået at IT virksomhedernes hylen er ren bluff og spil for galleriet. De forespørgsler jeg har rettet herovre i det jyske, har da godt nok sagt at der er noget om snakken, men anyway......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-07 18:18

De hyler efter de bedste.
Mange har søgt men ligger de under topniveau,
så er der ikke mangel på IT folk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-07 18:20

De hyler også efter dem der ser stort på arbejdstider og overenskomster,
de unge og naive der er tilfredse med en teltseng ved computeren.
Som i jubii´s gyldne dage.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-07 20:19

Det er rigtigt, at vi i IT-brancen hyler.....
I mit firma søger vi konstant. Men vi tager ikke dem, der ikke har et fagligt niveau, der modsvarer forventningerne. Det ved jeg ikke om man gør i andre brancer, men jeg tror, at uanset, hvor stor mangelen er, i en hvilken som helst brance, så ved en leder godt, at det bedst betaler sig med kvalificeret arbejde. Derfor er det også sådan, at selvom der eventuelt er arbejdsløshed i en brance, så vil en super-kvalificeret alligevel få job. (hvis han eller hun da er dansker....).
Derfor synes jeg, at det vil være meget dumt at vælge uddannelse efter, hvilken brance, der søger mest. Så hellere bruge krudtet på det, man kan blive god til.

Som sagt: Det er rigtigt, at vi hyler, men vi skal passe på, at vi ikke hyler så meget, at tårene falder ned og fortynder cognac-en....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-05-07 09:25

LOOOL

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-07 10:38

justuniverse >

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 24-05-07 15:17

Tak for svaret justuniverse. Det var en af de bedre. Men korrekt forstået går man som IT'er kun arbejdsløs hvis man enten VIL det, eller ikke kan det man selv tror man kan??

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-05-07 00:04

Tak. Jeg det er min fornemmelse (og overbevisning). Men jeg kan tage fejl....